Torsdagkväll i januari

Som ni säkert förstått sedan tidigare bloggar är det alltid en stor glädje att komma hem för mig. I dag var jag faktiskt hemma en hel timme tidigare än vad jag skulle ha varit.  Och döm om min förvåning när jag rullade in på gården och upptäcker att jag har fått en ny sorts fågel i mitt fågelbord



Visst är det en rolig fågel?? Frågan är väl bara hur hon kom upp, flög hon eller?? Men hon såg onekligen ut som om hon visste att här får inte jag vara....

Nu är allt som vanligt igen, hon är en meter från mig eller i mitt knä. Kan man få ett skönare mottagande hem?

Vägen hem var rätt härlig idag. Efter all snö som kom i början av veckan är det verkligen vitt ute nu


Jag har fruktansvärt ont i skallen ikväll, känner mig frusen och mör. Hoppas inte det är influensan som sökt upp mig, har varken tid eller råd men nåt sånt just nu.  Inte innan helgen iallafall. Jobbar lördag kväll och söndag kväll o sen är jag ledig tom torsdag så flunsan får komma efter helgen isåfall.

Imorgon har jag iallafall en ledig dag och den tänker jag ta till vara på, långt hett bad efter en skön lång promenad i vinter landet.
Nu vankas det hockey här så jag tror faktiskt att jag tar en promenad nu också.

Ha en skön ledig torsdag kväll

Kommentarer
Postat av: britten

hi hi ja hon ser verkligen skyldig ut...älskling på plats och allt var frid och fröjd däruppe.../ kram

2009-01-22 @ 19:18:45
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja så mysigt ni har...Annat änn regnade skåne,suck

2009-01-22 @ 21:37:19
Postat av: Sofie

Vad knäpp Smulan är! Haha.

2009-01-22 @ 21:37:49
URL: http://entersofiesworld.blogg.se/
Postat av: Annica

Hihi man har ju hört talas om fågelhundar men inte fågelkatt. :D

Härligt med katter, har själv en (4 rättare sagt) hane här som är ute och jagar och han kommer hem med de mest märkliga byten, fasaner och kaniner bla.



Ha de så bra



Ps, Jag hittade hit via poooh.blogg.se

2009-01-22 @ 21:49:19
URL: http://minstorafamilj.wordpress.com
Postat av: Boll

Vilken söt fågel du fick ;)

Ibland undrar man hur dom lyckas med allt?

Kram!

2009-01-22 @ 22:10:43
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Lillemor Silfvernagel Nystedt

Hahaha..jaa..katterna är listiga. Klart att hon har klättrat upp på pinnen. Katter är bara sååå smidiga. Ser jag ju på våra birmor.

2009-01-23 @ 11:15:24
URL: http://silfverstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0