Uppvaktning undanbedes!

Vem är du
Vad vill du
Har vi setts förut?

Din närvaro stör mig seriöst
du påstår att du känner mig
men jag kan inte minnas dig
Dra, så är problemet löst

Hur fann du mig
med vilka knep?
hör du inte, stick, är du döv?
Din opportuna karaktär
förstör all atmosfär
och jag gillar inte när man slickar röv

Jag minns nog hur du skrattade
jag var ingenting förr, men nu passar det
Min stigande stjärna kastar ljus över ditt nu
och jag blir äcklad av människor som du

Känner jag dig kanske
sen när blev du min vän?
Nej stanna, jag ska säga sanningen
den här världen är förfärlig
Girigheten, habegären härskar
och dessutom finns såna som du

Nu känner du min ståndpunkt
så låt mig va i fred
gå och plåga nån annan stackars själ
medan jag å min sida lever
med värdighet och heder
och försöker göra andra människor väl

Så minns mig med en tagg i ditt bröst
de minsta, förstår du, kan plötsligt bli störst
Min stigande stjärna kastar ljus över ditt nu
och jag blir äcklad av människor som du

Carl-Johan Vallgren


Jag gillar verkligen Vallgren, och den här låten har jag spelat många ggr. Just nu skulle jag vilja spela den för den person som inte kan lämna oss i fred med sina spydiga kommentarer.
Men jag har kommit på att det är som med barnen. När de bråkar beror det ju ofta på avundsjuka och jag förstår att denne man har mycket att vara avundsjuk på när det gäller mig och min syster.

Jag säger som dom säger i idol juryn: "Du hänger löst"

Kommentarer
Postat av: Anonym

hänger löst var ordet sa bull...

2009-01-22 @ 22:24:39
Postat av: maria

Håller med dig, Vallgren är superbra! Den bästa bok jag läst är hans roman -Den vidunderliga kärlekens historia-



Om jag satt i din jury, så skulle jag säga:

-Du åker ut!

Tänk att en del inte fattar när de är oönskade!!!!



2009-01-23 @ 04:28:26
URL: http://www.yrvette.blogg
Postat av: Matilda

Ja man kan tycka synd om människor som trakaserar andra utan att ens kunna stå för det...visst kan man bli ledsen men egentligen...inte mycket att offra tid på, det är bara att trycka bort dom../ kram på dig

2009-01-23 @ 08:58:58
Postat av: Anonym

Så otrevligt med den här mannen som förföljer er. Vill inte verka dum, men har du polisanmält honom? Det har du kanske skrivit om förr men jag vet inte. Om du har gjort det borde du göra det igen!



Stor varm kram från mig.

2009-01-23 @ 11:12:44
Postat av: Lillemor Silfvernagel Nystedt

Nää..jag vet inte vem han är

så himla tråkigt för er

förstår att ni tar hänsyn till hans släkt

men det kan ju inte vara i absurdum heller

2009-01-23 @ 17:45:41
URL: http://silfverstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0