Magåkomma?

Ibland blir det minsann inte som man tänkt sig. Jag var ju helt inställd på att åka hem direkt efter jobbet i går, men som sagt ibland blir det inte som man tänkt sig. Bosse kom in med pizza till mig i går på jobbet. Jag var sugen på skaldjur och ville ha en sån.  Super gott efter all julmat och finmat.
Vid 8 tiden känner jag hur ont i magen jag får, blir illa mående och får rusa på toaletten. Sen fick jag den värsta natt jag haft på länge. Att sätta sig och åka 8 mil var helt uteslutet, fick helt enkelt åka tillbaka till Saras lägenhet och lägga mig. Hon har ju dessutom loftsäng och att ligga i en sån är ju ganska uteslutet när man mår som jag gjorde. Jag bäddade på golvet, men sovit det har jag ju inte gjort.  Jo vid halv sex somnade jag nog till, vaknade 9 och kände att riktigt fräsch var jag fortfarande inte, men då kunde jag i alla fall dricka lite vatten utan att det kom upp direkt.

Vi skulle ju ha middags gäster ikväll så Bosse hade slängt in en stek för att göra en kälknul, nu måste jag ju bara hem fort för att rädda den. Den skulle ut ur ugnen vid halv 11.  Vad händer då tror ni? Jo bilen startar inte. Den stod ju utan motorvärmare över natten, jag var ju så dålig i går kväll så jag orkade inte flytta om bilarna när jag kom från jobbet och det var ju 16 grader kallt i natt. Som tur är har man ju vänner som kan hjälpa till och jag kunde köra in på gården vid 11.

Nu känner jag mig bättre i magen, har försökt äta lite och verkar få behålla maten, men några middags gäster vågar jag inte ta hit i kväll. Tänk om det var någon typ av magsjuka och dessutom är jag så vansinnigt trött så jag orkar helt enkelt inte, men jag tror de förstår.

Här ute vid havet är det bara 4-, nu brinner det i pannan och jag ska lägga mig för att försöka få mig lite sömn innan jag svimmar.
Ha en underbar trettondags afton tills vi hörs igen

Kommentarer
Postat av: maria

Stackars Cilla!

Dubbelt tråkigt med att ni skulle haft gäster också....

Krya på dig nu, och ha en bra trettondag!

2009-01-06 @ 09:04:22
URL: http://yrvette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0