Inlåst..


Precis så känns det. Min bil startar inte, det är för kallt. Trodde det räckte med 40 min på motorvärmare, men icke! Hade planerat att åka till Ullånger för att handla inför helgen. Tänkte att jag åker tidigt så är jag tillbaka i bra tid så jag hinner bada och mysa ordentligt innan Bosse och ev Sara kommer. Men ibland blir ju ingenting som man tänkt sig *suck*

Det värsta är att sådana här ggr får jag panik. Det känns precis som man är strandsatt. Jag tar mig absolut ingenstans! Jag som är van att kunna gå och komma som jag vill..
Vilken tur kan jag tänka att jag inte har ett jobb som jag ska åka till kl 7 på morgonen, fast då hade ju Bosse varit hemma så jag haft starthjälp av hans bil.

Bor man som vi måste man ha ordentliga bilar som klarar det mesta, nu måste det snart vara slut på det här med gamla bilar på landet, jag orkar inte mera!!!

Jag vill ha en golf!! En sån här kan jag tänka mig



Är det inte en Cilla racer så säg?? Billig försäkring, billiga delar och billig i drift. Perfekt för mig!!
eller kanske en sån här? Det blir ju ungefär samma som nu fast den här startar nog jämt..


Fast det allra vettigaste kanske skulle vara att hålla sig just till häst o vagn. Lite väl kallt kanske men jag skulle ju inte behöva sitta här när jag inte vill sitta här *suck*



Nä måste hitta på nåt vettigt det här går ju inte...........

Hörs sen

Kommentarer
Postat av: maria

Ja utan bil är det helt omöjligt att bo som vi gör. Min Volvo startar i alla väder, en trygg bil men ååå så tråkig!!!

En riktig gubb-bil!

2009-01-16 @ 16:58:09
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja det är inte kul med bilarna, när de inte går..

Men tänk vad mysigt att ¨åka häst och vagn. tänk om man kunde komma ner på den nivån., och ta det så lugnt.Vi skulle nog må så bra mycket bättre,och komma ifrån all denna stress som gör människor sjuka.. Håller tummarna att den startar nästa gång..

kramkram

2009-01-16 @ 18:36:01
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: britten

Nä men !! det blir kanske att bygga garage också....ja jag förstår din känsla om det kan va nån tröst...kram och ha det trevligt i helgen

2009-01-16 @ 18:44:11
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Mia

Bilar SKA bara starta och gå tills man själv stänger av dom! Jepp!!

2009-01-17 @ 09:57:43
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Mia

Bilen klarade sig, tack och lov! Men det var nära att jag sprängde topplocket....

2009-01-18 @ 17:18:01
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0