Vitt, vitt, vitt och åter vitt

Så ser det ut här uppe idag. Det formligen vräker ner snö. Jag väntade så länge jag kunde innan jag åkte in till butiken idag, men ingen plogbil. Vägen mellan Bönhamn och Nordingrå var inte rolig kan jag säga. Det gällde verkligen att hålla tungan rätt i munnen när man körde. Väl i Nordingrå blev vägen i allafall plogad fram till Ullånger.
 Ska jobbar här nu fram till kl 16, då ska jag sen åka upp till Sara. Hon ska göra slingor på mig i ikväll, får väl se sen om det blir ljusa slingor eller röda, hmm beslutsångesten råder....

I kväll åker Sara och hennes kompis till Sthlm för lite sportlov. Hotell Britt har öppet!  Himla tur mina flickor har som har min syster som en andra familj. Som jag berättat tidigare är ju inte kontakten med deras far så himla bra. Det är synd om de barn som råkar ut för sådant och jag är mycket medveten om att det finns många flera än mina barn som har problem med relationen till sina föräldrar.

                       *************************************************************************************************

Flera timmar senare:

Ok där försvann den dagen men så himla kul det har varit att ha mycket folk i butiken. En av de bästa dagarna har det varit. Nu är det bara drygt en timme kvar och jag har inte hunnit fundera över vilken färg på slingorna jag ska ha hmm...

Det snöar fortfarande ute, känns som om våren lär dröja lite längre än vad jag tänkt *suck*

Nu måste jag verkligen sätta fart med nåt vettigt här...

Kommentarer
Postat av: soffie

här har vi haft strålande väder idag men nu på kvällen verkade komma ner nåt ,

skit vill inte ha mer snö nu,

va kul med lite slingror(min lilla dotters ord) va snygt det lät,

gokväll

2009-02-26 @ 18:27:42
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mia

Vi har haft tur med vädret, det måste man nog säga...ingen mer snö, tack o lov!!!

2009-02-26 @ 19:25:25
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja blir det för mycket av snö blir det jobbigt i längden, särskilt om man ska ut i trafiken.. men sportlov med skidor och pulka i massa snö är härligt.Men länge sedan...när barnen var små...

Ja vad kul för Britten att få lite besök av töserna...det gillar hon,,,det goda hjärtat...

Ha det gott trots arbete..

Kramkramen till snölandet...

2009-02-27 @ 18:38:04
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0