Torsdag idag...

igen, det betyder fredag i morrn !!! Hurra och ledig lördag, kan inte bli mycket bättre.  Har börjat känna mig dåsig och konstig. Är rädd för att det är någon förkylning på g har så vansinnigt ont i huvudet.  På mornarna känns det som om kroppen är på väg att skiljas, jag går av vid midjan och nedre delen blir en del och den övre en, bäckenet känns helt paj ibland *suck*. Egentligen är det väl mitt eget fel, jag borde stå lite mera på jobbet och bil resorna gör ju också sitt till, måste bli bättre på att röra mig.

Bil resor ja...Hade en mycket nära kontakt med en stor älg ikväll.  Ängalvakt, det är inte dumt det!!
Precis innan man kommer in i byn så bor ju Anette med sina hästar. Ibland så kommer hon ridande eller med sulky och jag har lärt mig att alltid, alltid ta det lugnt precis innan deras hus, vilket var tur i kväll.  För när jag kommer körande med extraljusen på så står det helt plötsligt en stor älg där.  Det är ganska märkligt, man vet precis hur man inte ska göra, (tvärbromsa) men vad tror ni jag gjorde??? Fick stopp kanske en 30-40 cm från älgens ben.  Han var nog ganska chockad han också för han stannade och stod en lång stund och bara stirrade på mig.
Tänk va otroligt fort det kan gå. Tänk om jag kommit i min normala fart...

Känner mig ganska slut på i kväll, hade tänkt sätta naglar, men känner ingen ork för det. Det tar ju 2 timmar innan man är helt klar och det orkar jag inte med ikväll. Ska upp tidigt  i morgon, ska besöka arbetsförmedlingen innan butiksöppning.

Hoppas ni har en trevligare kväll än jag.  Bosse och Johan sitter fastklistrad vi tv:n, det är ju hockey och Foppa är ju äntligen med igen. Hockey och gubbdagis är inte det samma sak??

Ha en trevlig kväll på er


Kommentarer
Postat av: Nilla

Oj vilken tur du hade det hade kunnat gå illa...

Nej min kisse är inte hemma...usch det känns inget bra ..och vi ska hämta en kattunge i morgon som tyvärr är bestämd sen 9 veckor sen och det känns inget kul när gamm katten är borta...men men ha en bra kväll

2009-02-12 @ 21:28:30
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: big sis

ja änglavakt är inte dumt att ha....tacksam...

2009-02-13 @ 08:56:34
Postat av: Mia

Morning! Usch för älgar på vägen, dom är ju så stora! Jag är livrädd och kör som den kärring jag är, på morgnar och kvällar nu...man vet aldrig när dom dyker upp. Men jag har ganska bra koll på deras "övergångsställen"... L

2009-02-13 @ 10:12:48
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: rosalucia

Men Ååååå vilken härlig blogg!!!!

Vad glad jag är att jag hittat hit (via en massa länkar, vet inte vart jag började klicka).

Ni verkar bo helt fantatssikt och har valt ett undebart liv! Ensam är man ju bara om man inte valt det, annars är man ju bara"själv" å det är ju jätteskönt!!!! (När man har familj och riktiga vänner.) En massa bekanta å annat löst folk klarar man sej så bra utan...

Hit kommer jag tillbaka!!!!

Ha en skön kväll.

2009-02-13 @ 11:58:38
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: big sis

hjärtekramar från oss till er

2009-02-14 @ 12:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0