Tillit

Vad är egentligen Tillit?  Enligt Wikipedia handlar det om förtroenden,  att en människa litar på en annan.  Vi vet ju alla att om man blir sviken och sårad så minskar direkt tilliten till den människa som sårat.
En relation utan tillit är som ett hav utan vatten.  Det är ju så i alla relationer, det behöver ju inte enbart vara relationen mellan man och kvinna utan det gäller ju också kompisar, vänner.

"När vi känner oss trygga i vår miljö vågar vi också känna tillit till andra människor. Genom att finnas till hands, ge oss tid att förklara saker och svara på frågor, hoppas vi uppnå detta."  (kyrkskolan i Sala)

Vad vansinnigt besviken man blir när man gång på gång blir lovad, jag ska skärpa mig, jag ska aldrig göra så mera. Det spelar ingen roll egentligen vad det handlar om, vad man blir lovad, tilliten får sig en knäck och det är något som är otroligt jobbig och svårt att bygga upp igen.

Tänker inte berätta om vad som utlöst denna fundering hos mig.  Det handlar inte om någon relation inom familjen kan jag säga. Utan något helt annat.  Men min fundering kvarstår, hur ska jag någonsin kunna lita på denna vän igen?? Det finns en sjukdom som förstör relationer och vänskapen måste vara djup för att man ska förstå. Just nu är jag besviken, ledsen och arg allt på samma gång.  Jag vill så gärna att denna person ska ha det bra men vad ska man göra när man inte kan förklara och ta till sig??

Har levt mitt liv i bunkern i helgen. Inget optimalt helgliv men ett måste när man ska jobba helg ibland.

Inatt när jag åkte hem var det 3 minus och regn. Idag snöar det, blöt snö och det är fortfarande minus grader, har en känsla av att vägarna ut till hemmet kommer att vara hala i kväll när jag slutar och vill hem *suck* Nåja hem ska jag i allafall.
Jag litar på att han däruppe ser till så jag kommer hem som jag ska!!

Trevlig söndag

Kommentarer
Postat av: britten

ja så är det..tilliten tar stryk till sist..såg att du ringt ...sovit !...eller rättare sagt försökt...nää vi tackar nog nej igen....kör försiktigt

2009-02-22 @ 16:26:10
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: soffie

ja tillit är ett svårt ord,

va bra inlägg,

hoppas du får en härlig vecka här har vi lov,

kram

2009-02-22 @ 20:41:33
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: maria

Ja, så många gånger man bränt sig i när man litat för mycket på "vänner"...suck! Och ändå lär man sig aldrig! Snart är man tillbaka och börjar lita på folk igen.....det är väl iofs tur. Livet skulle bli för trist och jobbigt om man inte vågade lita på folk.



Kram Cilla!!!!



2009-02-23 @ 05:16:05
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej

Ha en bra dag

2009-02-23 @ 08:22:13
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej

Vi har flyttat 1 mil ca..men borde de inte dra på en gång om de vill söka sej till de gamla hemmet?..tråkigt är det

2009-02-23 @ 13:04:20
URL: http://fnilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0