Tiden

Det är egentligen fantastiskt!! All denna snö, himla kul för ungarna som nu äntligen kan leka ordentligt ute i snön.  I Domsjö bredvid där vi har lägenheten ligger ett dagis. Så kul det var idag att stå och skrapa rutorna på bilen och samtidigt höra deras skratt från kälkbacken.  Egentligen tycker ju inte jag att det är kul att skrapa rutor,  det är kallt, jätte kallt och speciellt som jag alltid glömmer att ha ett par handskar med mig.

Kommer så väl ihåg när flickorna var små och jag pluggade. Då på kvällarna när jag hämtat hem dom och vi käkat middag, tog jag alltid med dom ut i kälkbacken.  Där lekte vi i snön ett par timmar innan det var dax för barntv och kvällssaga, sen efter dom somnat kunde man återigen gå tillbaka till pluggandet.  Vilket liv!! Vilket underbart liv!!  Tycker det var i går, men...

Nu när jag sitter här med färg i håret för att täcka över allt grått inser jag ju att det inte var i går. Vad tiden försvinner fort.

Tiden är verkligen nåt som rullar på hela tiden, det gäller verkligen att hänga med så man inte missar nåt.  När Sofie föddes sa barnsköterskan till mig att verkligen njuta och ta vara på tiden,  tänk om jag då förstått vad hon menade med att tiden gick fort. Men ung och oerfaren som man var tyckte jag bara att det lät fånigt, en månad var ju en månad det var ju inte mer med det.

Nåja nu är jag hemma igen, ska jobba resten av veckan i butiken och i morgon kväll är min kväll. Då ska jag hinna med att fixa både slingor i håret, naglar, långt mysigt bad och naturligtvis ska det ätas räkor, massvis..hehe

Önskar er en trevlig kväll!!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja tänk vad roligt barnen har när det kommer snö. Här hos oss är det ju sällan snö och det är rätt platt också. Kommer det lite snö så tas pulkorna fram och de åker nästan i leran! Då är jag glad att jag inte har småbarn längre med tanke på tvätten.. :o))



Kul att ha en lillasyster, det har jag ingen. :o)

Kram

2009-02-10 @ 19:42:46
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Mia

Det låter som en perfekt kväll i morron! L

Bäst att passa på med räkorna!

2009-02-10 @ 19:52:54
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: big sis

ja jag vet ..den tiden va ska man göra med den..men som du säger nu är man äldre och klokare och försöker värdesätta varje unik minut....både med och utan barn..ha sp skönt i morgon jag vet ju hur mycket du värdesätter den stunden också...nu är vi ju närmare varandra men ändå för långt för att komma över på en kopp..men ändå så känns det närmare när vi är uppe..åker nog till mamma mu i morgon

2009-02-10 @ 20:44:42
Postat av: soffie

mmm va härligt det låter med ett litet spa för dej själv,

här har vi massor med snö å kallt så nu är det riktig vinter bättre det än grått å fult,

må gott

2009-02-10 @ 20:45:14
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja nog minns jag när barnen var små,, så kul man hade i backarna..även när jag jobbade på dagis s¨å var det mycket uteaktiviteter på vintern...

Härligt att få pyssla om sig lite, med hår och naglar och allt..Det hann man inte då...

Ha det gott i affären oxå.,.Finfina vinterbilder, njut, snart kommer sommaren..Hmm ska se upp för svarta hålet...jag lovar..

Kramkramen till Bönan i Bönhamn..

2009-02-10 @ 22:35:36
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Ja, det är precis som du så klokt skriver... när man var yngre tyckte man att tiden framåt var lika lång som en evighet nästan... idag så inser man att man redan har lämnat mycket av den bakom sig.



Varm kram/Elisabeth

2009-02-10 @ 22:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0