Många strängar på lyran

I dag ska jag jobba! Men inte inne i stan på taxi, utan i Ullånger på en klädaffär. Kul! Roligt att göra nåt annat ibland.  Hon som äger affären ringde och erbjöd mig arbete. Hon ska flytta affären till Härnösand, tyvärr är det ju lika långt till H-sand som till Övik och i H-sand har vi ingen lägenhet att sova över i, så det har jag tackat nej till. Men hjälpa henne med utförsäljning det kan jag ju göra under februari månad.

Jag gjorde min arbetsträning hos henne förra hösten. Hon är en mycket krativ person, hon har tre olika företag bla då en bokföringsbyrå där jag gjorde min arbetspraktik. Jag är ju i grunden kontorsråtta men som sagt jag har många strängar på min lyra.  När någon frågat vad jag jobbat med brukar jag svara dom, fråga hellre vad jag inte jobbat med. Har ju alltid tyckt om att jobba, ju mera dessto bättre, det är ju ett sätt att känna sig behövd.

Nu ska det bli väldigt spännande att se vad hon satt ner för kläder. jag vet att alla barnkläder och alla herr kläder ska bort, det ska inte följa med till Härnösand.

Här är det idag 8 minus grader, brr... fryser ända in till märgen. Hoppas det är varmt och skönt där inne i affären.

Ha nu en bra dag så återkommer jag med rapport om hur jag gillar att jobba i klädaffär

Kommentarer
Postat av: Lillemor Silfvernagel Nystedt

Aha..så hon ska flytta affären till Härnösand? Det var som 17. Ja, det är säkert svårt att få det att gå runt där den ligger nu. Har hört att de vill säla fiskecampen.

Jag kommer ihåg på "den gamla goda" tiden när Klädhängaren var igång. Det kom folk från när och fjärran för att handla där. Men det var då det.



Önska dig en bra dag på nya arbetet!

kramen

2009-02-02 @ 09:53:06
URL: http://silfverstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0