Allting är vitt, vitt, vitt

Som det vräker ner här. Vi har inte haft så här mycket snö på hur många år som helst.
 Har tagit massor med kort för att visa er men tyvärr har ju Klantcilla varit framme och tagit med sig båda överföringskablarna till Övik så jag har ingen hemma, smart va???  Men jag ska visa er sen i kväll när jag är tillbaka hos Sara efter jobbet.

Det har säker bara sedan i gårkväll kommit 3dm, sen så blåser det friskt så snön driver ju också.  Nu innan plogbilen kom såg man inte vägen på vissa ställen.  De hade visst fått order om att bara ploga i mitten en snabbis för de hinner inte med annars. De plogar upp så folk kan ta sig fram sedan får de åka ut och göra det ordentligt senare...

Vi har varit ute nu och skottat, men kissarna som alltid följer med de valde att stanna inne. Tvingade ut dem en liten stund men stackars Smulan hon försvann rakt ner i snön.  Det är sån här lätt kall snö, pudersnö så det var faktiskt inte speciellt tungt att skotta.  Nu skottade jag inte så mycket utan det var ju faktiskt Bosse som stod för skottandet hihi.
Jag ska nog inte hålla på så mycket överhuvudtaget med såna grejer, ryggen gör sig väldigt mycket påmind just nu. Känns som om jag går av vid bäckenet, hela vänster höft är svullen och det gör vansinnigt ont när jag rör mig.

Den här veckan blir det bara 2 nätter att sova borta, ons, tors och fredag ska jag vara i Ullånger. På onsdag kväll är det återigen kvällen som blivit min gräsänklings kväll, då när jag brukar passa på att frossa i räkor och sånt som Bosse inte äter.
Nu ska jag lägga mig under en gosig filt och vila mig lite, det tar på krafterna att vara ute och kolla snön...hihi

Kommentarer
Postat av: Mia

Det blev inget skottande för mig heller, snön var så lätt, så jag bara sopade bort den! L

Men jag är också less och vill ha vår!

2009-02-08 @ 12:50:42
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Inger

åhh härligt med snö, när det är vinter.. det blir vår och sommar snart oxå...tror jag...

Synd att maken inte äter räkor, som är såå himla gott...tycker vi...

kramkramen..

2009-02-08 @ 16:41:19
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: soffie

här har det oxå kommit massor med snö å nu är det kallt med så det kanske ligger kvar ett tag till,

ha en härlig söndag

2009-02-08 @ 18:39:15
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Tur att ni hittade igen kissen:-)

2009-02-08 @ 22:22:26
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0