Upprepning

Ja det har väl blivit mycket sådant ett tag. Men tyvärr, jag är ledsen, kommer nog att återkomma till vår resa och Thailand ända tills jag kommer dit igen *skratt*

När jag var barn bodde det en kille i vår by som flyttade iväg, och varje gång han kom hem så pratade han jämt om sin nya hemvist och talade om hur mycket han längtade dit. Jag vet det blir tjatigt, men som sagt, jag längtar dit.


Våra två sista dagar tillbringade vi i Patong. Bosses dotter Katarina kom ner med sin pojkvän och hans familj, så naturligtvis ville vi träffa dem. Så vi packade ihop oss i Khao lak och åkte ner till Patong och tog in på ett billigt hotel där.

Jag kan säga att jag är glad att vi inte tillbringat mera tid där. På stranden nedanför hotellet låg man som packade sillar, folk precis överallt.  På kvällen gick en promenad genom staden och det var ingen rolig promenad. Så visst finns det baksida även i Thailand.

Sista dagen bestämde vi att vi skulle börja med att shoppa det vi hade kvar.  När vi kommit kanske 100 meter utanför hotellet blev vi uppraggade av 2 killar som gav oss varsin lott.

Bosse vann en T-shirt och jag vann en hög vinst.  Förbehållet var dock att vi skulle följa med till kontoret och avsätta 90 minuter för att få våra vinster.  Vi gjorde ingen större affär av det utan tyckte väl mest att det var spännande att se vad det var.

Vi fick åka Lexus limo i en 20-30 minuter genom en slingrande väg efter kusten. Bara den åkturen var värt allting. Väl framme träffade vi en svensk kille som skulle informera oss.
Det handlade om en reseklubb.  Ja ja ok, prata på tänkte vi.  Naturligtvis gick inte vi med i någon klubb, vi är nog intresserade av att resa på ett lite annorlunda sätt än vad de hade att erbjuda. Men Bosse fick sin tröja och jag fick ett papper med telefonnummer och en bekräftan på att jag vunnit en hotell vistelse inom klubben under en vecka vart jag ville i världen där de har hotell.

Sen om det fungerar är väl en annan sak, vi får väl se. Erbjudandet skall dock användas inom ett år. Ganska smart av dom för på det viset har de ju inte släppt oss, utan kan ju återigen försöka varva oss till den klubben.  Det kostade ju "bara" 124 000.-....... Det blir många resor för oss det.

Resan på lördag var tung.  Men hem kom vi, frös nästan ihjäl under första veckan hemma men jag har överlevt. Det var mycket jobbigare att ställa om sig här hemma än att komma dit och vända på dygnet. Men nu är det gjort och vi börjar genast att spara till nästa resa. Med lite tur åker vi till Thailand till våren igen.

Kommentarer
Postat av: zaq

blir int less, men visst "när jag var på Bali" citat Masjävlar... :-D



Nä, jag vill också åka, längtar önskar... Berätta du, jag hör och ser dina fina bilder!

Kram

2009-12-09 @ 23:04:58
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: Christer

Ja tänk så många nordbor som de lurar på en andelslägenhet för hundratusentals kronor! För det priset får man förmånen att få vistas i lägenheten i två veckor per år. Hur dumma kan folk bli som köper den idén? För flygresan måste man ju betala själv och även uppehället. Därför blir det ju som du skriver många fina resor, med BÅDE fint hotell och flygbiljett för det priset. Dessa typer går på alla som är ett par, och alltid är det den ene i paret som vinner "högsta vinsten"... Medan lottutdelare nr 2 hoppar upp och ner av låtsad glädje och gratulerar till den fina vinsten. Men är man bara medveten och inte låter sig luras så kan de ju få bjuda på en liten utflykt. Jag vet inte, men jag tvivlar starkt på att man verkligen får någon gratis vistelse när det kommer till kritan...



Kul att ni ska åka ner igen, har ni funderat vart i Thailand ni ska åka då?

2009-12-10 @ 20:46:53
URL: http://thailandscherloff.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja dessa lurendrejare med lägenheter...de finns överallt.. Syrran och hennes man gick på det i Teneriffa...det kostad 160.000...Klokt att ni inte nappade..Man kan resa mycket billigare själv...

Ja nu får ni börja planera för nästa resa...

Kramen..

2009-12-11 @ 17:50:16
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: lillemor

thailand ÄR bäst .jag säger ju det hihi. fins inget bättre land i värden.och folk.och natur. och priser och blablabla. allt med thailand är bäst

2009-12-13 @ 12:24:45
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: lillemor

får ni nån snö däruppe?

2009-12-14 @ 19:28:21
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0