Similan Islands

Totalt är det nio olika granitöar som täcks av tropisk djungel, omringat av kritvita stränder och kristallklart blått vatten. Ett fantastiskt vackert område.

Hit åkte vi en dag och det var en rolig upplevelse på många sätt.

Vi åkte ut till piren i en av dagens moderna tuktuk. Sammanlagt var vi 7 st från vårt område. När vi kom fram till piren blev vi emottagna av 8 st killar som tillsammans hade en tour som hette Fantastic Similan. Dessa killar var, hur ska jag säga..en aning (väldigt mycket) feminina. De tillhörde under kvällstid en cabare, typ after dark. De spelade hela tiden på sin feminina läggning och många av karlarna på utflykten visste inte riktigt hur de skulle bete sig. Jag fick många goda och roliga skratt den dagen.


Ut till öarna åkte vi speed boat.



En timme och tjugo minuter på havet, underbart.  Första ön gick vi i land på, simmade, snorklade och käkade lunch.



Vi skulle besöka fyra av de nio öarna. På den första fick vi gå iland, men de två andra öarna fick vi inte gå iland på.  Vid den första ön fanns det inget lämpligt ställe att lägga till på, men det var ett fantastiskt snorklings ställe och på den tredje ön där hade havs sköldpaddorna lagt ägg, så där kunde vi inte heller lägga till.




Detta den största ön är enda ön där man även kan övernatta antingen i bungalow eller i tält. Nu gjorde inte vi det och om jag förstår rätt så är det ju ett paradis för dykare, snorkla det klarade jag av på en dag. Men det är så otroligt vackert på denna ö.  Tyvärr så ser man ju fortfarande spår efter tsunamin.





Toaletterna var helt underbara :)...



Det kommer att ta tid för mig att förstå att ett land kan vara så underbart byggt att det finns allt, Bergen, havet, vattnet, stranden och det övriga landet och alla människor. Ja jag är förälskad, till min stora glädje är Bosse lika betagen  som jag. Man kan helt enkelt inte fånga landet och upplevelserna det bjuder på, på bild, det måste upplevas.  Naturen är storslagen



Kommentarer
Postat av: Christer

Ja, jag kan inte annat än skriva under. Thailand är fantastiskt. Har inte träffat på någon enda som varit missnöjd faktiskt. Alla jag vet som har varit dit (och det är många) har genast pratat om att åka dit igen.

2009-12-08 @ 17:52:14
URL: http://thailandscherloff.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja jag säger som Christer, det är fantastiskt..

Det finns så mycket fint att uppleva och se...

känner igen båtarna ni åkte med..vi åkte oxå med likadana..var oxå ute och snorklade, och lunchade..



Vi var intill vid flera ställen och snorklade..

underbara stränder där vi även kunde hämta andan och bada..och dansa i vattnet..det var 1:a advent och 30 grader varmt...sååå härligt... Glömmer det aldrig..och jättefina fiskar och korallrev i havet...Blir lite sugen nu, känner jag..

Kramen..

2009-12-08 @ 23:25:11
Postat av: Mia

Vill dit!!!!!!!

2009-12-09 @ 08:28:17
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0