semester lördag

Fortfarande kanon väder, vilken vansinnig tur jag hade med vädret. Känns otroligt bra nu när det blev så lite semester iår att vädret blev bra när man är ledig.

På förmiddagen i går var väl vädret kanske inte direkt kanon men det var ju varmt i alla fall och inte regnade det heller. Det var ganska skönt att bara gå omkring hemma och sköta om mina smån blommor och grönsakslandet också. Vid lunch dax promenerade vi ner till Arnes sjöbod och intog lunchen. Det ska bli vår tradition har vi tänkt att avsluta vår sommar semester på Arnes. Jag åt en laxplanka som var bland det godaste i fiskväg jag ätit efteråt blev det kaffe och en super god kaka. Efter maten var vi badsugna och funderade hur vi kunde bada på roligaste sättet, det slutade med att vi lånade en sån där stor badbanan som man drar efter båten, jätte kul!

Efter badet var det dax för lite omsvidande och iväg till nästa grej. Vi åkte ut ett stort gäng på ca 15 st till Losmen för grill middag tillsammans. Peter som är från Sthlm och har sitt sommarställe här bjöd oss allihopa på middag. Det är rätt  underbart där ute för kvällssolen ligger på hela kvällen, ett jätte skönt ställe. När vi till slut tröttnade tog vi båtarna och drog vidare till Barsta pubafton.

Som ni förstår har jag haft en underbar och verkligen välbehövlig ledighet men i morgon är det dax för att jobba igen och det är med blandade känslor.

Idag har vi tryckt på den berömda knappen. I eftermiddag försvann sommargästerna. Det är många som börjar arbeta igen men det är lite tråkigt faktiskt det blir en sån markant skillnad när alla försvinner samtidigt och både Arnes och Hilmas stänger samtidigt.  Nåja det är tiden gång och det har ju fungerat alla andra somrar.

Ett litet bildspel från igår kanske jag i allafall kan bjuda på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0