Gräsänka

Det är jag det denna vecka. På gott och ont.  Jag tycker ju att det är ganska skönt att vara själv i bland så jag lider absolut inte av det. Däremot har jag ju blivit väldigt bortskämd under sommaren.  Eftersom jag ofta har ganska långa dagar på jobbet och B brukar vara hemma före mig så är det väldigt ofta som maten står färdig på bordet när jag kommer hem. Så är ju inte fallet när man är gräsänka.
Men i övrigt så är det skönt att bara vara själv ibland. Det känns onekligen lite konstigt eftersom jag nu efter sommaren är van att det är folk överallt. Turisterna är borta, Sofie och Robban är i Umeå och donar med sin nya lägenhet, Sara, Kattis och Johan är i Övik..  Magnus och Malin som bott i vår källarlägenhet några veckor har åter börjat jobba så det är verkligen tomt nu.
Livet går ju sin gilla gång tack och lov och allt återgår till det normala efter sommaren.  B och jag har ju vår semester kvar så vi har nu börjat titta på resor. Har kommit så pass långt att vi bestämt oss för att det nog blir i mitten av november och vi tittar på Thailand. Känns otroligt bra att ha nåt att se fram emot när hösten tar vid.

I morgon har vi öppet dag igen så det blir en lång dag, såna dagar är jag ofta inte hemma förrän vid 19-1930 men det funkar ju och det är ju det viktiga. Trött? Ja visst är jag trött, men fortfarande är jobbet så pass kul och omväxlande att det funkar.

Har en del projekt på gång här hemma i vanlig ordning, men tiden räcker ju aldrig till längre. Men jag ska nog försöka ta ut lite komp snart och då ska här donas. Jag har ett jätte fint litet rotting bord som ska få byta färg, 2 byråer ska också få byta färg och sen är ju inte rummet som en gång var kök riktigt klart, så det finns att göra hela tiden.

Sommaren har kommit tillbaka och i morgon ska det tydligen bli ganska varmt igen, jag hoppas att det håller i sig ända tills på söndag när jag är ledig.

Tills tiden kommer tillbaka hoppas jag ni har det riktigt bra

Kommentarer
Postat av: zaq

Källarlägenhet!? Hyr ni ut den?

Tänkte om man skulle vilja tillbringa några dygn/vecka vis havet...

Jag kommer ju att hamna lite annorlunda till nu i denna nya fas i mitt liv, så jag lär sakna hav och skog...



Till veckan ska jag få veta när inflyttningen blir, spännande, och sen kör jag nog Stor Flyttloppisrensning.



Men innan lasset går, så blir det nog en tripp söderöver om det baa går att planera in!



Kram!

2009-08-20 @ 07:39:59
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: big sis

Ja vi får hålla tummarna för att det löser sig med både resa, semester och det ena och det andra...hoppas det går bra idag...såg du mailét om dukarna

2009-08-20 @ 09:14:05
Postat av: zaq

Hemma hos mig i min bod har jag loppisen, men har inte öppet varje dag då jag exempelvis jobbar elelr är ute och ränner, men får väl vara lite intensivare med öppettider framöver...

2009-08-20 @ 17:13:11
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: Inger

Javisst är det skönt att vara ensam ibland..

Särskilt när man har jobbat mycket,,Kul att du trivs med jobbet..Thailand blir ju fint...Det bästa jag varit på hittills...idag är det ju inte lika lång restid..Men det finns så mycket som är fint att resa till. Sverige är inte heller dumt..Men det förstår i november måste man utomlands..

Ha det gott...kramkramen..

2009-08-20 @ 21:53:04
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0