Vart är solen?

Tänk att det alltid är så här. När jag är ledig och vill vara ute gärna i sol så gömmer den sig hela tiden, och när jag börjar jobba vad händer då? Jo den tittar fram *suck*
Nåväl Madde ska jobba mitt pass i bunkern i morgon så jag fick en dag ledigt, det känns otroligt skönt, en chans till att se solen.

På tisdag kommer de 5 som ska jobba under mig i Kramfors och jag vill hinna göra iordning så mycket som möjligt. Har ju aldrig varit i denna sits så lite pirrigt är det.
Vi har mycket att göra och frågan är bara vart börjar man??

I går kväll hade vi en lugn och mysig kväll. Sofie och Robban åkte iväg på middag med hans släkt. De kom tillbaka nu i em när jag var på väg till bunkern.  Bosse hade tänkt göra iordning ugnstekt korv, men Robban hade en bättre idé. Han hade köpt för att göra en god fläskfilé och nog tycker jag det lät mycket godare än korv. Bosse han hävdar ju att korv är guds gåva till människan, en underskattad maträtt......
Jag antar att de även kommer att tillbringa lite tid ute och då förmodligen bara för att ha en chans att dricka lite varm choklad med punch, det finns ju inget godare när man är ute i friska luften.

Nåja jag kan ju sitta här och fundera över vad de gör hemma, men det kanske är dax att återgå till verkligheten här i bunkern.

Ha en trevlig påskdags afton

Kommentarer
Postat av: Mia

ha en underbar kväll...om det går! L

2009-04-12 @ 17:49:03
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: hejhopp soffieproppfie

en påskkram till dej från mej

2009-04-12 @ 20:27:45
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0