Grått, grått, ...

Grått, grått, grått så är vädret ute. Inte dök den sol jag beställt upp nåt inte. Får väl hoppas den kommer till påsk då. Nu har det regnat hela helgen o visst, snön försvinner ju jätte fort men hur kul är det att vara ute då? Nä inte mycket inte. I går tänkte jag att jag skulle fortsätta elda allt skräp. Tycker ju att det är mysigt att elda och dessutom väldigt avkopplande, tror ni det fungerade? Nä det var alltför blött gick inte ens med mycket bensin....Efter en långpromenad istället var jag lika blöt som en dränkt katt.

Gick in o intog sängen för att läsa lite, då somnade jag och sov närmare 3 timmar. Det var min lördag det. Jag brukar inte sova på det viset på dagarna, men visst jag var ju jätte trött.  Och jag blir ju ännu tröttare av att inte ha nåt att göra.  Det är så olikt mig. Det slog mig att va skönt, är det så här mina lediga helger kommer att bli kan jag definitivt lära mig leva med det.

Under min promenad ute letade jag naturligtvis efter vårtecken och visst finns det en hel del.

Svanarna har kommit tillbaka till oss!! Först kom ett helt gäng med 21 st i ett stim och sedan dessa 6,  lite svårt kanske att se men kolla noga.


Även måsarna är tillbaka, det är ljuvligt att höra deras skratt. Undrar om jag kommer att tycka det i juli också??....*fniss* ni får nog påminna mig.



ser ni, här är isen på väg bort, det om något är väl ett vårtecken?

Åkte en tur till kramfors för att få hjälp av Bosse att fixa lite i mitt nya kontor. Det blir rosa därinne, jag har bestämt mig. Riktigt feminint.
I morgon är det regionmöte i Härnösand och efter det hoppas jag på att det blir full fart i Kramfors.
Nu ska jag mumsa middag thaifisk, och sedan ska jag ta en promenad och sedan avsluta kvällen i badet. Det känns som en bra avslutning på en lugn och skön helg.

Ha de gött

Kommentarer
Postat av: big sis

oj så mycket vårtecken du hittat ! hoppas du kan sova nu i natt !

2009-04-05 @ 22:30:31
Postat av: Inger

Javisst är det skönt när isen smälter och man hör måsarna skrika..synd att ni har haft det grått...

Vi har haft en stor sol hela helgen,..varmt och skönt..men den kommer till dig oxå.. skönt att sova middag., du behövde nog det...

Ha en fin vecka..kramkramen

2009-04-05 @ 22:51:31
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: maria

Du har en utmaning hos mig.

2009-04-06 @ 03:56:01
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: lillemor

man avis? varför. kan du inte ha blommor INNE under tiden?? jag har alla blommor inne

2009-04-06 @ 07:23:30
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Mia

Godmorron Cilla! Våren kommer, jaa så är det, även om jag har svårt att se det idag, det snöar här... L

2009-04-06 @ 07:23:39
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0