Trötter

Det är snart mitt nya namn tror jag. Men nu är det faktiskt påsk och i morgon åker vi på en liten tripp till mamsen. Hon har lovat att baka bullar till Johans 20 års dag.  Blev så sugen på mammas bullar när syrran skulle få.... Det är ju lång helg nu och då känner jag att jag måste passa på.  Så i morgon åker vi till Åsele först blir det en hel dag med mamma, fika och mat och umgås lite. Till kvällningen åker vi till gården och får en genom gång av allt Britt och Björn donar med, mycket spännande.
På fredag åker vi hem igen så jag hinner få ett par dagar ledigt hemma också. På söndag och måndag kväll jobbar jag på örntaxi igen. Jag har ju kvar vissa helg pass som jag ska jobba där. Får väl se hur många såna pass det blir...

I dag har det hänt lite på mitt nya jobb. Jag har träffat några killar från kommunen, och jag har träffat 5 st som ansälls för att jobba på lager och i butik. Sammanlagt ska det in upp till ca 20 st så småningom.  Vi har lyft in en massa kartonger idag mycket textilier och porslin. Väggar är igen spikade och golv målade. Väggar och golv fixar ju inte vi utan det är fastighets ägaren som gjort det, men det händer saker varje dag nu, men hui så mycket vi har kvar att göra.
Telefon linjerna är beställda, så även bredband, har varit o handlat div saker som behövs och, ja allting tar form sakta men säkert. Ännu har jag inte mitt kontor färdigt, men gardiner och små saker är på plats och snart kommer nog mitt skrivbord, telefonen och datorn. Som sagt sakta men säkert.
Det är ju faktiskt så här att allting vi behöver kommer ju in så småningom. Det är ju faktiskt en bistondsorganisation och second hand så allting kan ju inte bli nytt och färdigt med en gång utan allt tar sin gilla tid.

Nu ska jag krama kudden så jag är pigg för att umgås med mamma i  morgon

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

En trevlig påsk önskar vi er också! Med mycket sol och skoj...

Å krama om svärmor från oss!



Kram E



Ps. Grattis till jobbet!

2009-04-09 @ 06:17:27
Postat av: Inger

Åhh vad jag blir avis,, åka till sin lilla mamma, och sedan få smaka hennes bullar...hmm

Ha det så underbart fint både hos kära lilla mamsen och sedan hos Britten...Ni får trevligt,,,det vet jag...Kramkramen till dig....Hälsa Britten och mamma...

2009-04-09 @ 22:55:55
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Mia

Ha en underbar helg, Cilla....!! Kram!!!

2009-04-10 @ 10:00:40
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: big sis

Hoppas ni kom hem ordentligt nu..tack för titten och lycka till med lammet....hälsa....Fia och " Lanto"....du glömde betala osten..../ kram

2009-04-10 @ 16:51:48
Postat av: Mariette

En trevlig och Glad Påsk till er.... hoppas att ni hade det trevligt i Holmträsk! Kram

2009-04-10 @ 19:07:51
URL: http://www.metrobloggen.se/mariettes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0