Mitt jobb

Dagarna går så  otroligt fort helt plötsligt. I går var det Regionsträff i Härnösand. Alla butikerna från dalälven och uppåt var representerade tror jag. sammanlagt 150 st var vi.  Och det var mycket intressant.  Förra året hade Erikshjälpens alla butiker en gemensam dag där dagskassan gick till ett speciellt projekt.  Det byggdes en skola i ett land och tack vara dagskassorna från samtliga butiker skulle den skolan kunnat drivas ett helt år. Tyvärr så inträffade kolera epedemier pga det dåliga vattnet i Akuem, Sudan och nu i år då, den 25 april blir det en Eriksdag till. Nu ska dagskassorna gå till vattenbrunnar och hygiensutbildning för att i framtiden slippa problemet med kolera.

Passa på att söka upp Erikshjälpen där ni bor den 25 april, nu när ni vet vart pengarna för just den dagen går. Visst är det intressant? http://www.erikshjalpen.se

Idag ska jag vara i Härnösand en sista dag, sedan är det Kramfors som gäller för hela slanten. I natt har jag drömt om det lager vi ska bygga. Har redan fått in så otroligt mycket grejer från olika givare att jag inte har någonstans att ställa saker snart.
Efter påsk kommer en grupp från Sundsvall upp för att hjälpa mig bygga. Alla butiker ska ju se likadana ut både färgmässigt och uppställningen, jag hoppas det går fort.
I morgon ska vi i allafall börja städa där ute där vårt lager ska vara.  Ska även träffa kommunen i morgon för att pussla i hop bitarna för alla människor som ska in o hjälpa mig jobba.

Nu är det dax för mig att ge mig av i snöyran.  Ja visst ni hörde rätt.  I vanlig ordning, samma sak varje år. När andra börjar kratta och tänka på blommor så  kommer snön tillbaka här...Det vräkte ner i gårkväll och nu är allting jätte vitt igen *suck*. Jag som var så glad över de bara vägarna, tur man har vinterdäcken kvar på bilen.

Ha en bra dag

Kommentarer
Postat av: Inger

åhh hjälp vad mycket kul jobb du har framför dig.. snö, vill inte ha det..men du har ju så fint omkring dig ändå Cilla., så du får njuta av det..hihi men snart kommer den till dig där uppe oxå..och då kanske vi får snö,, du vet, "aprilvädret" är inte att lita på. Lycka till med allt jobb...kramkramen

2009-04-08 @ 09:54:45
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Lillemor Silfvernagel Nystedt

Hej vännen! :))



Länge sedan jag hörde av mig. Jag blev bara så less på att vara ute på nätet för ett tag. Var "mätt". Men kände att jag ville titta in hos dig och önska dig och din familj en RIKTIGT GOD och GLAD PÅSK!



Ser att du fått nytt jobb. Hoppas att det ska ge dig tillfredsställelse!

Här är också mycket snö. Mer än du har. Vi köpte ett litet torp strax norr om Bjuröklubb i höstas. Du kanske har läst om det på min blogg? Det går inte att komma dit nu. Alldeles för mycket snö. Vi lämnade våra skidor när vi sålde i Gavik, men nu behöver vi för att vi ska komma ner till torpet från stora vägen. Så i morgon ska vi fara in till Umeå och gå på Kupan för att köpa. Vi behöver ju inga nya. Christer har pjäxor, men inte jag. Det ordnar sig. Hoppas att det blir fint någon dag så man kan sitta på altanen och jäsa litet :) Och kanske åka ut på sjön en stund.



Ha det så bra nu! Tänker ofta på dig!



Kramen // Lillemor

2009-04-08 @ 12:18:02
URL: http://silfverstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0