Helgen då...

Den var verkligen kanon! Fint väder, riktigt vårväder, tyvärr hann jag inte njuta av vädret så mycket, men det kändes ändå att det var vår i luften.

På fredag kväll  käkade vi tacos och drack vin och bara slappade. Sofie, Robban och Sara  var hemma. Sara hade tapetserat klart på övervåningen och visst blev det väl fint. Som jag sa är ju inte rummet riktigt klart än och vi vet väl inte riktigt hur det ska inredas men det ger sig nog. Det är ändå ganska skönt att det är klart och att bygg eländet är borta.

På lördag var det full rulle, som tur hade jag ju min egen kock hemma, han hjälpte till med maten medans jag och Sofie städade uppe i rummet. Sedan var det full fart nere, Sofie och Sara bakade tårtor och grejade med allt möjligt. Vad gjorde man utan sina barn?? Skönt att de är så hjälpsamma när vi är så många, mycket värdefullt.

Sammanlagt var vi 14 st som käkade i vårt lilla kök, men allting funkar ju. På söndagen kan jag lova att jag var helt slut och när alla åkt kändes det som om luften gick ur mig fullständigt.
Det är kul när de är hemma samtidigt alla 6, men tänk er vad tyst det blir när alla åker och speciellt när de åker samtidigt.



Som ni ser har våren kommit ordentligt under helgen och i dag när jag kom hem från jobbet hade isen brutit helt. Himla skönt.
På jobbet rullar det på. Väldigt mycket att göra och det blir långa dagar, därför är det lite bloggande just nu.
Nu när det är vår kommer det kanske bli lite bloggande ett tag. Nu ska jag sätta igång att sätta lite frö på kvällarna, måste ju passa på så länge det är så pass lugnt på jobbet att jag ännu kan åka hem kl 17. Var lite orolig för vart jag skulle förvara mina plantor, men Bosse som är den, av oss två,  som just nu har huvudet på skaft kom på att vi har ju faktiskt en hel källare att så och förvara plantorna på. Så nu blir det plantskola nere hihi...

Nu ropar kudden på mig, måste nog kolla vad den vill............

Kommentarer
Postat av: Inger

Ja det lät som en trevlig helg..Men visst jobbigt när alla kommer på en och samma gång..

Bra med källare,,det har vi oxå,,,

Våren är på gång här oxå,, men ack så kallt..

kramkramen

2009-04-22 @ 19:04:28
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0