Å vilken underbar dag

Så skulle säkert min svärson sjungit om han varit här. Och det är verkligen det, vilken värme!!!  Det är ju faktiskt det här som vi väntat på hela kalla vintern. O det otroliga är att jag varit ledig hela dan fast det är varmt o skönt, när jag är ledig  brukar det ju oftast bli kallt o blåsigt.

Jag har tillbringat dagen med att städa vårt uterum, plockat fram allt som hör våren och sommaren till. Skyndade mig lite extra så vi kunde avnjuta lunchen ute, och det kändes alldeles underbart



Nu är det klart och det enda som fattas nu är blommorna, men de kommer väl de också i sinom tid. En liten vårblomma hittade jag i rabetten idag :)



Liten och skör men för mig en glädjande och gullig, nu är det verkligen vår.  När man jobbar ganska mycket som jag nu gör så hinner man ju inte lägga märke till alla såna här små vårtecken så det är extra roligt då när man  gör det.

Dagturisterna har börjat att invadera oss redan, det kommer folk hela tiden och går fram o tillbaka genom byn och ut mot grundhällan för att grilla och fika.

Själv har jag legat lite i hammocken och vilat, ska in till bunkern och jobba ett pass.
haha jag kan ju inte vara riktigt klok va, som jobbar så pass mycket på veckorna och sedan när jag är ledig åker jag in till Örntaxi och jobbar.  Men när jag slutade lovade ju jag att ställa upp och jobba så länge de har det jobbigt med bemanningen och sedan tycker ju jag så mycket om alla kamrater där så det är ju kul att träffa dem i bland, sen svider det ju inte i plånboken heller hihi..

Nåväl nu ska jag ta mig en powernap igen så jag orkar med natten som kommer. Återkommer med mer vårstämning i morgon

Ha en trevlig lördag kväll

Kommentarer
Postat av: Mariette

Oj vilken översikt och utsikt ni har från uteplatsen! Mysigt nu när våren är här, man får ta vara på dagarna.



vi tittade på en sommarsyuga idag som va värsta rucklet, de skulle ha minst 865000 för detta. Nej vi la inget bud! Vi kollar vidare istället!



Kramar och ha det bäst nu // Mariette

2009-04-26 @ 20:52:28
URL: http://www.metrobloggen.se/mariettes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0