Hektiskt

Så var dagen i går! Åkte in till Övik tidigt för att uträtta en massa ärenden. Under tiden som Bosse besökte verkstan för sin bil gick jag på stan och shoppade.....

Jag behövde nya blommor till vardagsrummet. Inhandlade 3 st grön växter, 3 st små suckulenter, 1 konstgjord till Sara, doft ljus och krukor allt för 158 kronor....Köpte tyg till ny gardin till mitt lilla fönster vid diskbänken och en massa mera, men det största fyndet gjorde jag nog på kakelhuset.  Vi var dit för att beställa kakel till diskbänken.
Jag har ju gått omkring och funderat på mitt soff bord som fick glasskivan förstörd. Nu när jag besökte min syster hjälpte min käre svåger mig att fixa till en skiva som ska ligga  under antingen kakel eller annan glasskiva. Hade tänkt köpa en ny glasskiva i klarglas då skulle det blivit ett mellanläge mellan glasskivan och den andra skivan, där skulle jag kunnat dekorera med olika saker efter olika årstider, men en sådan glasskiva skulle gått lös på 700 kronor, nu på kakelhuset hade de utförsäljning av olika överblivna plattor. Där hittade jag jätte fint kakel, blanksvart med vita rispor i. 5 kronor/kg, det kostade mig 80 kronor, jag uteslöt glasskivan direkt, det kommer att bli så snyggt mitt bord. 

Det enda vi nu inte beställt eller ens bestämt oss för är nu klinkers som ska ligga på golvet där vår framtida kamin ska stå, allting annat är beställt och köpt så nu snart är verkligen vårt kök/vardagsrum helt klart, skönt.

Mitt nästa projekt blir det gamla köket på övervåningen. Där ska alltså den gamla diskbänken och överskåpet till det rivas ut. Jag vet inte men jag tror inte det är Bosses första prioritering, vi får väl se, om inte annat kommer jag nog på ett sätt att göra det själv......
Det rummet ska jag förvandla till kombinerat gäst och arbets och musik rum. Här ska alla våra gamla och nostalgiska LP skivor förvaras. I det rummet ska man kunna lägga sig på sängen och njuta av underbar nostalgi. Man ska kunna sitta och skriva blogg eller sitta och sy

Mitt nuvarande projekt är i allafall mitt hår. Nu ska det tonas och klippas. Eller, det ska inte klippas det ska toppas och sen ska jag ta mig en liten tupplur, det känner jag starkt för just nu.

Ha dä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0