Flunsan

Det är nog den som intagit min kropp. När jag kom hem i eftermiddag var jag så slut på, jag hostar så det känns som revbenen ska gå av på mig, hostar så jag kräks. Tog mig en tupplur eftersom jag kände mig väldigt trött, vaknade av att jag frös fruktansvärt, skyndade mig på med tjocksockar och tjock mysdress.

Lagade till en snabb laxgryta med ris men när vi väl satt oss för att äta så gick det helt enkelt inte. Tuggorna växer i min mun, jag är het som en kamin och det känns väldigt oroande inför morgon dagen. Vi är helt enkelt så underbemannade nu så jag kan inte stanna hemma, tur det finns alvedon.

Fick en glad överraskning när jag kom hem i allafall, min doft lilja blommar äntligen!! Men visst är det sent?? Får klippa av den och ta in den så man får känna doften.
Både doft liljan och ängla trumpeten blommar så fint nu, synd man är sjuk och att det är så kyligt att man inte kan vara ute.


Men det är  alltså kyligt nu när det är kväll, det har varit rena sommarvärmen här i dag, en underbar höst är det just nu, eller höst är det ju egentligen inte heller, än är det inte så mycket gula och bruna blad och inte förrän de kommit tycker jag det är höst.
Fast i o för sig, i går tog jag upp vår lilla potatis som jag satt, 2 längder blev en löv korg full, gött å finne.


Nu är det dax för soffläge och kommisarie Barnaby, ha det gott alla.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig!



E

2008-09-07 @ 23:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0