Blogg brist

Har varit väldigt off från Bloggen ett tag, ni har kanske sett det.  Hela helgen har ju ungdomarna varit hemma och då finns det helt enkelt inte tid för att skriva blogg. Det är så mycket tid man vill ta till vara på när de är här.

På lördag åkte jag, Sara och Sofie iväg till Kramfors för att shoppa på Dollar Store. Det är ju så billigt där och alltid hittar man nåt. Nu var det mest Sara som vill åka dit i för hoppning om att hitta nåt fint till sin ny renoverade lägenhet, men även vi andra två tycker ju det var kul. På kvällen tillagade Robert en mycket god kyckling rätt och vi hade en lugn och mysig kväll framför bra tv kväll.

 Bosse passade på att byta fönster i vardagsrummet nu när Robert var hemma så han hade hjälp, o ni ska senare få se vad fint det blir med så där gamla enhetliga fönster på vårt hus. Nu har vi ett fönster kvar att byta här nere.

På söndag åkte jag iväg för att jobba igen. 5:e helgen på raken!!! Sofie som skulle återvända till plugget i Umeå åkte med till Övik och Sara åkte hem till sitt. Kom till ett jobb i fullständigt kaos, vansinnigt mycket planering innan allt skulle köra igång på måndag morgon, så där satt jag hela kvällen med häcken full.
När klockan ringde på måndag morgon kände jag mig fullkomligt tom i huvudet, men då var det dax för nästa grej. Jag hade planerat in att åka till Åsele och överraska min mor.

Hon hade ingen aning om att jag skulle komma. Slog en signal efter vägen för att lyssna av så hon verkligen skulle finnas hemma och gissa om hon blev häpen när jag kom innanför dörren. Verkligen jätte kul tycker jag att överraska på det viset. Vi hade en mycket trivsam dag tillsammans. Besökte min fars grav och pysslade lite, men mest var det faktiskt kvalitets tid med mamma. När sedan mamma gick iväg för att äta sin middag åkte jag vidare söderut igen, nu var Holmträsk mitt nästa mål. 
Britt visste ju om att jag skulle komma så där blev det väl ingen större överraskning, men en mycket trevlig kväll med mycket god mat blev det.

Nu när jag är hemma igen är allting klart för tapetsering i morgon. Det är nu de vita tapeterna ska upp. Tyvärr kommer inte mina fondtapeter förrän på måndag *suck* De tillverkas tydligen i Frankrike och därför specialbeställs de efter order, så det är bara att vänta. Men de vita ska upp nu i allafall, sen är ju allting spacklat och slipat så det är ju bara att smälla upp 7 våder när de anländer.  Mina nya gardiner ligger på posten och väntar och jag ska efter tapetsering äntligen få göra lite mörkare, lite höst. För vet ni?? Denna helgen tänker inte jag jobba en enda dag!!!

Återkommer efter väl uträttat värv i morgon.

Kommentarer
Postat av: Inger

Men oj Cilla, jag blir helt matt, när jag hör allt du har gjort,,Men nu blir det väl härligt med en ledig och skön helg,,Men visst är det kul när man får fint hemma,. Förstår av din beskrivning att det blir det..

Lycka till med all tapetsering.,.,o gardinuppsättning.

kram

2008-09-23 @ 23:27:13
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej

Vad skönt att se att inte bara jag har fått bloggbrist ,jag har haft så mycket för mej så det har inte funnits tid för bloggen..må så gott

2008-09-24 @ 21:46:14
URL: http://fnilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0