Höstdag

Eller nästan Brittsommar.  Vilket fint väder man vaknar till i dag. B har låtit mig sova ut ordentligt och frukosten stod klar när jag och Smulan vaknade till kl 10.00
På söndag kväll var kl 23 när jag var hemma från jobbet och i måndags började mitt pass 05.00 så det blev inte många timmars sömn där emmellan kan jag säga.

Var hemma här i Bönis vid halv 2 tiden  i går och åstadkom då inte många knop.

Bosse har medans jag varit borta gjort en liten mur av sten runt vår lilla gårds parkering (foto kommer sen) I dag ska jag slipa vårt nya soff bord. Nu har nämligen vårt kakel till köket anländt och vårt bord ska vara klart för att kakla när vi kaklar köket.
Sedan undrar jag var allt damm kommer ifrån?? Vi är ju bara 2 st som bor här, ja plus katterna då förstås.
Men alltså måste man verkligen dammtorka ett sovrum 2 ggr i veckan för att ha det dammfritt?? Jag blir tokig på detta dammet och hur väl syns det inte när solen ligger på.  Köket och vardagsrummet är det inte alls likadant men sovrummet....vad beror det på??

Nä nu ska jag gå ut i detta vackra vädret och se om jag kanske kan hitta nåt annat roligt också att göra förutom bordet.....

Ha de gött

Kommentarer
Postat av: Inger

Ja dammet finns alltid.. men har man mörka golv så syns det så mycket mera..tyvärr..sedan att du renoverat och virvlat runt med möbler och dyl.. kanske., det var bara en tanke var dammet kommer ifrån,,hihi, sedan att solen står extra lågt nu på hösten, det gör juoxå att man ser dammet extra mycket... men finns det gör det hör oxå ,, lovar jag.. fy och usch..

Ha det gott... kram

2008-10-07 @ 11:31:17
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: britten

ja och finns det gör det här också...suck..borde putsa fönster innan söndag men dte finns inte på kartan att jag klarar nu..

2008-10-07 @ 16:39:06
Postat av: lillemor

det är i sängkläderna. därför e det mest i sovrummen. torktumla dom två ggr så blir det mindre. och dammsug gardinerna

2008-10-08 @ 09:59:28
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0