Höst rusk

Tröttnade på att bara sitta inne i stugvärmen idag så vi åkte till Kramfors. Vad kan man då göra i Kramfors mitt på dagen en torsdag?  Jo man kan ju alltid slösa nån hundralapp på Dollarstore. Det kan i allafall jag.  Jag skulle ju köpa förvarings burkar till mina nya hyllor i köket. Naturligtvis fanns då inte alla, men burk för Te och flaskan för olja fanns i alla fall så jag börjar väl med de då.

Väl hemma igen så var det lika tråkigt väder. Tog en promenad upp på Piskarmalberget, det är ett berg här i byn med en underbar utsikt, man ser ända till Ulvön. Idag såg man bara alla vågor som blåste in ända i från Finland.


Jag har alltid tyckt att havet är respekt ingivande och när man ser dessa stora vågor rulla in, om och om igen det går inte att med ord beskriva hur underbart det är.  När vi var ute och promenerade här i byn slog det mig att det är alltför länge sedan jag skrev om husen och om byn, jag måste ta upp det projektet igen.

Visst är det dock lite tråkigt när hösten kommer och man ser hela byn uppifrån berget. Så tomt och öde, var är alla människor som på somrarna går omkring och talar om för oss hur fint vi bor, hur härligt det är i Bönhamn. Vart är de nu när hösten och kylan och stormarna kommer?? Men visst är det så, det är en underbar by och vi är lyckligt lottade som får bo här, men visst är det så också att det blir lite väl mörkt och dystert  ibland på hösten och vintern, det är nog lite som saltkråkan.

I morgon ska jag in och jobba och sedan på lördag, om nu vädret tillåter, ska vi åka ut till Högbonden till Ove och Kajsa och lille Odd. Stormar det så här blir det svårt att ta sig i land med vår båt så vi får verkligen hålla tummarna och stormen lagt sig och havet är lugnt.  Jag hoppas iallafall att jag ska kunna visa er hur vacker Högbonden kan vara i höst skrud.

Ha det gott till dess

Kommentarer
Postat av: britten

ja inte får ni ge er ut i eran lilla båt om det stormar så där....Kusin M pratde i helgen om hur underbart Högbonden var när dom var där p åbröllop och om hur stilla lungt havet låg då....ha det gött nu åker jag och blir bortskämd där sola alltid lys så får vi se om jag är sträv i hövvä på sönda kväll

2008-10-02 @ 23:03:05
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej

Var försiktigt om det är grov sjö..och vad duktig du är som håller på att sluta röka...ha en bra helg

2008-10-03 @ 08:15:57
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: big sis

på väg till Karlstad sitter bak i rodiusen och bloggar...funkar jättebra ....ha det gött i helgen

2008-10-03 @ 12:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0