Helg tankar

Äntligen var arbetsveckan slut och man har fått landa i hemmets lugna vrå. Det har varit en mycket intensiv vecka och inte har jag hunnit/orkat med några visiter till höger och vänster inte.  När jag väl är hemma på kvällarna (hos Sara) är jag så trött så det enda jag orkat är ryggläge i soffan. Ganska skönt att komma hem till henne efter jobbet på veckorna. Lägenheten är så lite så det går fort om man ska städa och i övrigt finns det inget som MÅSTE göras.  Fast det är klart allt som MÅSTE göras här hemma finns ju kvar när jag kommer hem igen....


I kväll får jag dessutom vara gräsänka!  Tycker det är ganska skönt att vara ensam hemma ibland. I kväll ska jag och kissarna äta räkor. Bäst att passa på när Bosse är borta,han äter ju inte räkor.  Blir en lugn och mysig kväll framför tv:ns Idol. 
I morgon ska all maten fixas inför middagen.  Tänke göra en riktig höst middag i morgon. Ska bjuda på avacado båtar med rökt lax till förrätt, tjälknul med potatisgratäng, kantarell sås, rödvinbärsgele till varmrätt, ja ja.. jag vet att Bosse inte gillar svamp heller men han får peppar sås,  till efter rätt blir det en underbart god kladd kaka med banan och grädde. Tror ni det kan bli bra??

Det blåser för fullt ute och kallt som tusan är det. Men den utlovade snöstormen som det snackades om den har jag inte lyckats se än. Men i tisdags när jag kom till Övik så låg det faktiskt lite snö på backen, men den var borta innan kvällen. Här ute finns det inte minsta korn av något vitt.  Samtidigt som jag egentligen avskyr snön och kylan så måste jag ju hålla med om att allt blir så mycket ljusar när snön väl ligger.  Dessutom så kör jag ju hellre på riktiga vintervägar med snö och 5-10 minus grader än det evinnerliga slasket som var förra året. Då visste man ju aldrig om det var asfalt eller is.

Nu ska jag åter glida ner i soffan med mycket ljus och härliga räkor.

Trevlig helg på er.


Kommentarer
Postat av: big sis

Oj så mycket gott du ska bjuda på i mmorgon ...det sa du inget om...undrar vad lilla mor bjuder mig på ?== njut av era rekor nu...

2008-10-31 @ 19:23:44
Postat av: Mia

Åh, det kommer att bli sååå bra! Härlig fredag kväll önskar jag dig! L

2008-10-31 @ 19:24:25
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Inger

Skönt att slappa själv ibland...det lät som en god allhelgonamiddag..och ha en skön ledig helg...

kramen

2008-11-01 @ 11:03:33
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0