Gäsp...

Kan någon tala om för mig varför det aldrig lyckas? Jag menar, när jag har mina föreställningar om att, "sen när jag kommer hem ska jag lägga mig o vila en stund, eller ta ett bad eller vad som helst bara skämma bort mig själv en stund." Det lyckas ju ALDRIG!!!!

I dag åkte jag till Härnösand för att stor handla, besöka Dollar Store osv kom hem helt slut o hade dessa förväntningar att kunna göra just det, vila en stund.
Nähä jo då finns det typ hundra andra saker att göra. Just ja, jag skulle ju koka älgben till buljong för lite köttsoppa, jag skulle ju det, och jag skulle ju det. Helt plötsligt är kl alltför mycket för att ta den där vilan som jag så gärna ville ha.

Livet verkar gå i hundra knyck just nu, varför är det så??

Har i allafall köpt mera färg nu för att kunna fortsätt med vårt nya soffbord, har även fått tag på en svart hörnsväng till vårt vardagsrum, wow va snyggt allt kommer att blir.

I morgon åker jag till Övik igen. Mina kollegor o jag ska ut med Kiina som ska avtackas för sin tid på Örntaxi. Återigen är det fest alltså. På lördag har Sara öppet hus på skolan och då ska jag dit o kika vad de egentligen gör. Hoppas på att få träffa både klassföreståndare och rektor egentligen, finns många frågor i huvudet på mamma Cilla vad det gäller hennes utbildning och praktik.
Kan det verkligen vara så, i vår upplysta värld, att det är sån diskriminering att tjejer har svårare att få praktik än killar. Hon går alltså andra året nu och får ingen praktik. Nu är hon ju visserligen inte ensam om det men det verkar onekligen som om det är hopplöst för en tjej att komma in på praktik inom måleriyrket och det gör mig verkligen frustrerad.
Ena gången så gnäller målarna om att de snart inte finns några hantverkare och nästa gång är inte elever välkomna på praktik?? Ja men hur ska de då kunna lära sig yrket?? Nåt måste alltså göras men vad och hur??

Nu ska jag äntligen ta mig ner i sängen blir en lång dag i morgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0