Framtiden

Framtiden den pratar så många om det som händer sen!  Men vad vet väl vi om framtiden? Är framtiden egentligen nåt att sträva efter, vem vet? Inte jag  i allafall.

Visst har vi drömmar av olika slag. Vi drömmer om att ha renoverat färdigt, vinna pengar, nytt jobb, ny bil vi drömmer om så mycket som ska kunna hända någon gång i framtiden.

Men vi glömmer ofta en mycket viktig sak.  För att detta, allt det som vi drömmer om, någon gång ska kunna hända måste vi själva hjälpa till lite, vi kan inte fortsätta leva i våra drömmar om framtiden vi måste helt enkelt hjälpa oss själva att nå våra drömmar om vår framtid.  Jag har länge drömt om en härlig utlandssemester för mig och min Bosse men eftersom det alltid finns hål att stoppa i när man har gamla hus så ligger det i framtiden.   Men jag bestämde mig för att hjälpa till. Varför skulle jag gå omkring och röka upp min framtidssemester? Jag bestämde mig för att sluta röka, på det sättet kan jag ju fortare nå min framtids dröm.

Någon har sagt:
Man kan analysera det förflutna, men man måste utforma framtiden
Det är det som är skillnaden mellan att genomlida framtiden och att avnjuta den.

Visst ligger det mycket sanning  i orden? Självklart behöver vi alla våra drömmar, men varför inte försöka se till att få liv i dom istället  för att bara drömma?

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag försöker leva i nuet...och hoppas på en framtid, men det kan man ju aldrig veta...Usch, det där lät nästan deppigt... L

2008-10-29 @ 20:46:29
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Inger

Visst är målet att förverkliga sina drömmar. Allt går om man vill..Perfekt när du är så duktig så du slutat att röka..Och får en massa pengar över,,,bästa sättet är nog att sätta undan summan varje vecka som du brukar köpa cigg. för det gjorde min dotter för en antal år sedan.. Man ser ju resultatet på så vis...Stort lycka till med dina framtidsplaner,,,kram

2008-10-29 @ 21:48:19
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja så är det verkligen...vi måste göra nåt själva ..det går inte att sitta och vänta på att allt ska ramla över oss eller att lyckan och pengarna och utlandsresan eller vad det är ska bara knacka på dörren..vi måste ta tag i våra liv och jobba för det vi vill ha,.,...Bra sagt

2008-10-30 @ 18:23:08
Postat av: nilla

Goo kväll...

Drömmar och framtid är ngt man måste ta för sej ..hur vill man vad ska man hur bör man göra är tungt för vissa då flyter det bara med strömmen...man ska aldrig sluta drömma..kram på dej

2008-10-31 @ 17:12:30
URL: http://fnilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0