En sån helg

Började jobba kl 18 på lördag kväll och det blev en av de värsta nätterna jag någonsin jobbat. Har aldrig varit med om nåt liknande.  Det ringde konstant på alla linjer tom kl 03, varenda taxibil var ute och körde ändå hann vi inte rensa undan som vi ville. Visst det gick bra men det har kunnat gå bättre.  Jobbade hela dagen i går också och landade äntligen här hemma vid halv 10 på kvällen.

Bosse och johan hade lagt nät på söndag eftermiddag så de klev upp med tuppen för att hämta hem, och hela 5 jätte fina laxöringar hade de fått. Det är verkligen delikatesser att hitta i frysen i vinter.

Nu är jag utsövd, det är vackert ute så jag tror jag ska passa på att ta mig en riktig långpromenad.  Den här veckan är det åter igen en sån där vecka när det är mycket jobbb.  Åker in till Övik i morgon förmiddag och återkommer inte hem igen förrän på fredag kväll.  Javisst, tänk om man hade jobb närmare hemmet och fick åka hem efter jobbet varje dag...*suck*

Ska ägna dagen åt mig själv nu, börjar med en lång promenad och sedan måste jag fixa både naglar och hår. Här känner jag ialla fall att jag inte kan sitta med det vackra vädret som är ute.


Kommentarer
Postat av: Mia

Fattar inte hur ni kan organisera ett sånt jobb, huvva!! L

2008-10-27 @ 19:12:16
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Inger

Förstår att det är jobbigt att ha så långt till arbetet..Men det lät skönt med lite egen tid,, och en skogspromenad..och inte minst firrarna ifrysen,, mumsemums..kramen till dig..

2008-10-27 @ 21:43:52
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ja att kunna åka hem varje dag är skönt. Men mannen jobbar borta varannan vecka och han njuter ännu mer när han får vara hemma säger han..



Du pratar om vackert väder.. Här har det regnat i massor så jag tror snart det växer simhud mellan tårna.. :o)

Kram

2008-10-28 @ 07:29:00
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

vart bor du när du ligger borta så hela veckan?

2008-10-28 @ 08:46:23
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: big sis

hhmmm hår och naglar !!! du skulle nog svimma om du såg mina naglar nu....

2008-10-28 @ 09:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0