Vilken vecka!!

Huga vilken otrolig vecka jag haft. Ni som brukar hänga med i min blogg förstår säkert eftersom jag inte skrivit nåt på en hel vecka. Det har inte funnits varken tid eller ork för att skriva.


Började min arbetsvecka med att chefen kommer o frågar om jag kan jobba över. Javisst övertid är inget problem för mig eftersom jag jobbar så lite som jag gör.  Nu trodde ju jag att det handlade om en timme eller så men i slut ändan blev det nästan ett helt pass, skulle ha slutat kl 16 men blev kvar till 22.  Helt otroligt eller hur? Börjar redan bli väldigt trött på jobbet igen, vet aldrig från vecka till vecka hur man eller om man ska jobba. Visst det är ju så att vara extra men när det finns utrymme för anställningar då kan man ju undra varför det aldrig händer nåt. Nu har det gått så långt så det är flera än jag som är irriterade och stämningen där inne sjunker *suck*

På tisdag blev det dock en vanlig dag utan övertidstimmar.  Efter jobbet åkte jag iväg för att äntligen besikta Sofies bil. En ombesiktning blir det innan den 18:e men det känns helt ok. Åkte tillbaka till verkstan för att kolla när de kunde fixa till den och det visade sig att det skulle ske dagen efter. Så jag fick helt sonika lämna den igen och plocka reda på vår skrutt saab.

Efter en super middag med Sara bestämde vi att i kväll skulle vi minsann simma!  Så vi packade våra saker och drog iväg. Insåg att jag måste nog tanka för jag tyckte att bilen hackade och gick så konstigt.  Och, ja vad tror ni händer?? Jo efter tankningen startar inte bilen.......*suck*


Jag får helt enkelt ringa Magnus som kommer direkt. Han kollar och konstaterar att det måste vara fel på laddningen. Vi startar med startkablar men när han knackar på kolen så stannar bilen. Jamen det är bara att se till att ta sig till verkstan, lämna bilen och ta Sofies bil istället *suck*  Nåja den startar ju nu i allafall (peppar peppar) men den blev ju inte iordning gjord på onsdag för då fick de ju fixa saaben istället. Vi måste ju tydligen alltid se till att ha en reserv bil. Förstår ni när jag säger att det här med bilar gör mig galen och min älskade mitchi den står ju fortfarande där den står, det är tydligen nåt elfel igen på den så den kommer säkert att stå hur länge som helst nu, jag hatar bilar!!!!!

Nåväl till slut tog vi oss iväg och ner i bassängen. Simning och bastning, så himla skönt.


Väl hemma tänkte jag blogga och berätta lite om min dag, vad tror ni jag upptäcker då? Jo min blogg har i stort sett havererat!!  Jamen är det inte så att vissa dagar ska man ge tusan i att kliva upp.   Jag har helt enkelt inte orkat ta i tu med den utan gör det nu under veckan när jag är ledig.

På torsdag kväll anländer Sofie från sitt studerande i Umeå för att vila upp hemma i Bönhamn. Hon och jag drar dit på fredag morgon medans Sara åker upp till Hörnefors för att avklara halkbanan innan uppkörning. Sara fick ta bussen ner efter avslutat värv för dagen.
Väl hemma ser jag att den snö som låg när jag åkte för en vecka sedan faktiskt fortfarande ligger kvar, det känns faktiskt bra så här inför julen.
När Sara kommit till Bönhamn även hon, bestämmer vi att vi ska ha en tjejshopping dag på lördag. Sundsvall hägrar.  Sofies pojkvän är snäll och lånar oss (till min glädje) sin nya bil.


Hela dagen vandrar vi omkring i olika affärer i Birsta och sedan IKEA!! Sara som mer än gärna övningskör sätter sig med glädje bakom ratten både dit och hem, så himla skönt.
Väl hemma blir det en underbar taco buffé och då hade även Johan och Katarina (Bosses barn dykt upp)  Det var ju faktiskt meningen att de skulle kommit på fredag kväll och att Kattis också skulle följt med till Sundsvall. Men av olika orsaker kom de inte förrän på lördag, men det går väl flera turer till Sundsvall (hoppas jag ialla fall). 
Ska nog redan nu planera för nästa gång de kan komma hem tillsammans alla fyra. Det blir ju så att när de växer upp så har de ju så mycket olika saker att göra, och det blir så sällan som de kan ses och vill man inte att de ska tappa kontakten helt , så måste man hjälpa dem att styra upp det. Ska nu titta ut en helg efter jul någonstans, alltså långt i förväg, så de verkligen ska kunna komma hem alla fyra samtidigt och alla redan på  fredag kväll.

I går åkte vi iväg allihopa utom Bosse och katterna. Jag, Johan, Sara och Katarina till övik och Sofie och Robert åt motsatt håll.  Söndag kvällens pass på taxi verkar ju vara vikt för mig, nåja det är ju bara än så länge tror det var bara 2 st till nu som jag är uppskriven på sedan börjar det bli dax för någon annan att jobba varje söndag i flera månader.  Lite rättvisa kan man väl kräva?? Hihi...

Nu ska jag förbereda middag och så är det väl dax för att kolla årets ljusslingor för utomhusbruk. Brukar ju ta ett tag innan man får upp dem. Sen är det väl också dax för att börja plocka fram lite advent. En bit i taget under veckan så är man väl klar tills man ska åka iväg för att jobba nästa helg igen 

Ha nu en bra kväll
 


Kommentarer
Postat av: britten

ja men då så...tycker du kan ha den här designen så länge....passar dig....ja du sis..dina bilhistorier går till historien..tycker synd om dig faktiskt...

2008-11-24 @ 19:33:23
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja men kära hjärtanes, vad du har problem med bilar,,,har aldrig hört på maken...kanske fukten där uppe..hihi, Men vad trevligt att få träffa barnen,det gjorde vi oxå i lördags...



Ibland kan man tro att livet går ut på att jobba...Men skönt sedan när manblir ledig..



Hoppas allt ordnar sig med dina bilar....kramen till bönan i Bönhamn....

2008-11-24 @ 20:27:59
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Mia

Tycker också att den här designen är snygg L

Vilken vecka du har haft! pust

2008-11-24 @ 21:02:19
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Aj, aj aj! Vilket klater ni har med era bilar! Måste bara säga: "My Toyota is fantastic". Har en Toyota Avensis Combi. Vi har haft den i 2 år nu och aldrig ett fel. Men den var bara 1 år gammal när vi köpte den så det kanske förklarar en hel del. Men Toyota får bra betyg av Bilprovningen. Vi ska väl in med vår till våren, men jag tror inte att det ska bli några problem.

För dig vore det ju bra om du hade en bil att lita på eftersom du ska till Ö-vik. Den får ju inte stanna på halva vägen.



Har isen lagt sig inne i hamnen?



Håller med dig: Det är roligt när man kan samlas alla i familjen och äta gott och göra roliga saker tillsammans. Sådan upplevelser bär man ju med sig och de lämnar goda tankar efter sig.



Ha en fin kväll där ute i havsbandet!

Kram från Stintan

2008-11-24 @ 21:31:25
URL: http://silfverstinta.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Tack för svar!



Jaa, jag ska också hålla tummarna för er att ni ska få en vit jul. Vi har fått 3½ dm snö nu och jag hoppas att den ska ligga kvar.



Under de sista åren jag hade mitt fritidshus i Gavik, det är ju inte så långt från där du bor, så lade sig aldrig isen under vintern. Det var tråkigt. De första åren kunde man åka långfärdsskridskor där. Men på senare år så gick inte det. Jag hoppas på att Bäckfjärden här uppe i Västerbotten (där vi har torpet) ska lägga sig så vi kan få några härliga timmar ute på isen. Kanske lägger den sig nere i Sikeå här vid Robertsfors. Det är en lång vik och man kan bara hoppas. Jag tror mer på Bäckfjärden för den är grund.

2008-11-25 @ 11:15:52
URL: http://silfverstinta.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Hej igen!

Glömde fråga..vad heter din släkting, han busschauffören?

2008-11-25 @ 11:55:39
URL: http://silfverstinta.blogg.se/
Postat av: soffie

men oj vilken händelserik vecka du haft!

hoppas du har det bra,själv är jag febrig å mår inge bra men det ska väl ge sig snart,

må så gott

2008-11-25 @ 18:26:12
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mia

Du har fått guld hos mig! :-)

2008-11-25 @ 20:30:47
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0