Inget gjort

Nä precis, jag får inget gjort!  Det finns miljoner saker att göra men jag får inget gjort, varför blir det så ibland?

Under dessa dagar jag varit ledig har jag tex kunnat börja packa ner gamla köket på övervåningen så att vi sedan lätt kan börja riva. Jag har kunnat spackla Sofies rum och färdigställa för målning och tapetsering eller varför inte baka lite, men jag får inget gjort.
I stället har jag tagit mina promenader och kollat in hösten. Så här ser hösten ut i Bönhamn.








I måndags slängde vi ut den gamla soff gruppen och äntligen fick jag sätta in en svart hörnsväng.  Kolla va bra det blev och nu ryms vi utan problem allaihopa!
  Kommer ju att bli jätte bra sedan när bordet kan bytas ut mot det vita.

Där i hörnet har jag suttit (läs legat) i em och kollat in tv program.  Till min djupa förtvivlan fastnar jag ju alltid hos Glamour  kan det bero på att det är djupt rotat. Av och till har jag faktiskt sett serien sedan starten 1989. Ena gången är Brooke en häxa och nästa gång tycker man synd om henne *suck* Just nu är hon på gränsen till en stor bitch. Nåja..

Kl 2000 är det tydligen nåt program där en kille från vår barndomsby på något sätt medverkar det måste jag naturligtvis kolla in.  Vad ska man för övrigt hitta på som gräsänka?? Soffhörnet och en god bok, så tror jag det blir.  I morgon åker jag in till Övik för att jobba helgen igen, känns snart som man inte gör annat än att jobba helger, börjar bli ganska träligt men vart hittar man ett annat jobb här uppe?  Någon som har några idéer?? Allt av intresse kan jag meddela.

Ha en bra onsdags kväll

Kommentarer
Postat av: big sis

va fint ..mutch better...ja jag vågar ju inte säga så mycket med risk för att du ska bli blöt i ögona .typ....hälsa sara / kram

2008-11-06 @ 16:44:42
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skulle inte kommunen kunna vara intresserad av den dokumentation du gör/gjort om Bönhamn? Att de kunde sponsra lite? Museet kanske?

Du skriver ju väldigt bra, och har ju dessutom mycket fakta att tillgå genom de du känner där, och som berättar om byns historia och dess befolkning för dig....!

Tänk dig att det skulle finnas en bok om Bönhamns historia och utveckling... jag tror att det skulle finnas ett stort intresse för det!



Varm kram...E

2008-11-07 @ 09:56:21
Postat av: Inger

Jättefin vy över byn..Jag tyckte den gamla soffan var fin oxå...Men visst är det kul att byta ut lite gammalt mot lite nyare...

Ha en fin helg..kramen till dig Bönan i Bönhamn...

2008-11-07 @ 23:14:23
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag undrar om inte Bönhamn är det enda stället i hela Sverige, som alltid är vackert, oavsett årstid!

2008-11-08 @ 07:29:14
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0