En dag igen...

som kanske inte blev som jag ville. För naturligtvis kan jag inte låta bli.  Var ju och köpte mina uterums mattor igår, men naturligtvis har jag ju mätat fel, typiskt Cilla! Jag vet ju att jag är värdelös på att mäta så varför försöker jag överhuvudtaget.? Jag behöver nu 2 st till för att det ska se ut för nåt i vårt ute rum, ok jag får åka och köpa 2 st till på lördag.
Har gjort i ordning ute rummet dvs så långt jag kunnat i alla fall. Fixat och donat på vår enormt stora terass så att det ska kännas någorlunda mysigt fram till dess att alla blommor kommer igång med blomningen


Har planterat alla jordgubbsrevor i den nybyggda pyramiden och satt morötter och sallad i trädgårdslandet. Det har verkligen varit en sådan dag när man absolut inte vill vara inne. Som vanligt ropade hammocken på mig och där landade jag med en god bok, mysigt!
Tog en promenad under kvällen bort på piren för att sitta o filosofera några minuter, det är så skönt.

Detta är ytterligare ett bild bevis på att sommaren har kommit. Snart är både kajen och piren full av båtar. Det påminner mig om att jag verkligen legat på latsidan när det gäller min berättelse om Bönhamn, ska ta tag i det där!
Lovade Britt en bild på min morsdags bukett som fortfarande står väldigt vackert på bordet, Tack Sara åter igen för den!



Såja, nu tror jag att jag tömt mitt förråd för idag. Tror det blir hammocken hela dagen i morgon. Vad är oddsen att jag klarar det? Inte så goda förstås vad är det för fel på mig som inte kan lyssna på vad kroppen vill ha? Jag hoppas så innerligt att en dag kunna klara av att göra allt sådant som jag vill göra plus att kunna ta en ordentligt lång promenad utan att känna det minsta lilla i varken rygg eller höfter. Det skulle vara underbart

Godnatt Sverige

Kommentarer
Postat av: Inger

Jaa, det var verkligen en riktigt fin Mors Dags bukett du fick..Synd att de vissnar så fort..

Jag är oxå värdelös på att mäta..överlåter det till maken,, härligt att du kan få hamna i hammocken mellan varven,,

Ja det blir säkert fint där ute,när vi ska fira 50-åringen.,, och vädret ska ju bli fint, underbart..

ha en fin helg.

kram

2008-05-29 @ 22:03:28
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0