Sol!!

Här tycker jag jag är upp tidigt o så ser jag på en annan väns blogg att hon varit uppe sedan 03.30, då känner man genast att  ,ok jag tog lite sovmorgon!

Jag har faktiskt fått tag i F.kassan nu på morgon. Gråtit en skvätt i telefonen o förklarat läget för henne. Hon såg naturligtvis att min Doktor här på vc skrivet väldigt mycket på läkareintyget, mer än tidigare. Hon tyckte ändå att det inte var någon speciell dokumentation, men som jag sa "ni har ju dokumentation 8 år tillbaka, vad är problemet?" Varje gång diskbråcket går upp gör ju det tydligen att det blir bara svårare o svårare att operera, är det då någonting att stå efter att jobba heltid, låta det gå upp igen och inte få bli opererad??

Samtalet slutade i alla fall med att jag behåller min sjukpenning ett tag till, hon tar med sig papper till deras läkare igen (han jobbar först om 2 veckor) Och tills han bestämt något nytt lever jag lugnt. Får väl se då vad som händer om 2-3 veckor. Men det blir samma sak då, efter att jag fått besked har jag 2 veckor på mig att överklaga. Så det är väl så jag får hålla på tills jag kommer till Sundsvall.

Nu lyser solen i Bönhamn, så våren har kommit!! Ska strax väcka min dotter så vi hinner ut innan den försvinner. Ska bli både lite sola och lite övningskörning idag hade jag tänkt.

Ha en bra dag ni också i solen

Kommentarer
Postat av: Mia

Usch vad jobbigt att hålla på så där... :/

2008-03-05 @ 17:46:17
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Lillemor

men vad jobbigt. ingen dokumentation va? 8 år med papper.? och en läkare som skriver och skriver räcker inte det??
ibland blir man helt trött. det är som om dom trestar och ser om du kanske ger upp. då har dom klarat av en till typ. och ger du dig inte så har dom åtminstone försökt köra ut dig på den enkla bvägen.. fattar inte hur dom funkar. men tror verkligen att det kommer bli bättre när läkarna själva kommer fatta beslutet om du kan jobba eller inte..
massa kram,. här har det varit toppen idag

2008-03-05 @ 18:27:02
Postat av: Margaretha

Hoppas verkligen att ni hann ut för att njuta av solen , här försvann den plötsligt på eftermiddagen och blev isande vind istället.
Jag hoppas att allt löser sig på ett bra sätt för dig..Jag hejar på dej!!!!
Kram
Margaretha

2008-03-05 @ 20:13:23
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Inger

Härligt med solen, och att få vara med dottern..
Du får njuta av den stunden..
Kram

2008-03-05 @ 20:58:33
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: maria

Jag hejjar på dig Cilla! Jag är ett levande bevis på att det GÅR att få rätt mot F.K!

Jag vet hur du lider dina kval nu men ge inte upp! Du har RÄTT att vara sjuk! Det är en försäkring och inte en ynnest!!!!

Kram lilla sjusoverskan...hihi!

2008-03-05 @ 21:06:05
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: maria

God morgon!!!! Ok, det är din tur att ha vår nu....här har det snöat i natt!!!!

men det är väl så här det ska vara nu ett tag framöver...men SNART får vi gå ut och påta i jorden....kram på dig!

2008-03-06 @ 02:10:17
URL: http://nightviolet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0