Påskafton i Bönhamn

I dag har det inte varit samma goa väder som igår. -5 grader och ganska blåsigt. Började morgonen med att ta upp näten från igår men någon fisk fanns det inte, jo en strömming och ett par simpor, alltså inget ätbart.

image177
Limpar har haft en spännande dag, först fick han sitta kungligt på Roberts axlar och sedan åkte han fyrhjuling med husse, kan det bli mera spännande för en liten katt??
image179
Har tillbringat mycket tid ute trots isande blåst. Bakat en gi kaka, med nytt spännande recept, smakade gott och såg ju rätt fin ut också.
image178

Nu har precis Johan, Kattis och Anders dykt upp så nu är det bara Sara som fattas hon kommer vid 18 tiden så nu är det fullt hus tills i morgon, då åker Johan, kattis och Anders igen. Så nu blir det mat och fika hela kvällen. Skulle nog tro att jag dyker upp här igen under kvällen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej kusinen!

Vilka härliga bilder, och vilken härlig kaka och framförallt vilken underbar katt! Jag älskar stora katter, och även om jag redan har två, varav en är en riktig bamse, så skulle jag gärna vilja ha en eller ett par till. Har förresten nyss matat en liten katt som kom på besök på vår tomt. Jag har inte sett den förut, men den tillhör nog de thailändska byggarbetarna som bor intill vårt hus. Vad den fick?
Jo en halv burk tonfisk som jag sprätte upp, för vi hade inget annat passande i kylskåpet (och bättre tror jag inte att den kunde ha fått). Den jamade av förtjusning mellan varje tugga, den har nog aldrig ätit så "fin" mat förut kan jag tro. Men är det påskafton så är det. även om thailändare och deras katter inte firar påsk förstås....

Ha en bra fortsättning på helgen!

Kusin Vitamin

2008-03-22 @ 17:15:59
URL: http://thailandscherloff.blogg.se
Postat av: Margaretha

Ser ut som ni haft en mysig och god dag....
Kramen
Margaretha

2008-03-22 @ 18:20:52
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Kerstin

Ha en fortsatt trevlig påskaftonskväll! Kram!

2008-03-22 @ 19:53:04
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Lillemor

åå vad roligt med alla folk .. hoppas ni har en toppen påsk. kraaaaaam

2008-03-23 @ 11:37:50
Postat av: Millapilla

Härliga bilder! ja Limpar ser verkligen kunglig ut! Roligt med alla folk hos er! Påskkram

Postat av: maria

GI-kaka lät spännande!!! Kan jag få receptet? Här behövs det nog en massa GI-grejs om jag ska kunna visa mig i bikini till sommaren...???!!! Suck!!!!

Mysigt med ungarna hemma!!! Tänk att man kan sakna dem så mycket när de inte bor hemma längre!!!! Det som man(ibland) trodde skulle bli så skönt...hm!!

Ha det så bra...vi hörs!!

2008-03-23 @ 13:37:51
URL: http://nightviolet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0