Oh vilken underbar dag!!

Solen skiner och det är helt underbar. Tog en promenad tidigare upp till sjön som ligger en bit utanför Bönhamn. Jag vet att Anette brukar köra sina hästar där så jag tänkte håller det för häst och vagn då borde det ju hålla för mig också.
Det var så skönt att komma ut på isen, det kändes nästan som när man var hemma i Holmträsk på vår/vintrarna förrut.
Jag hittade en plats där jag dråsade ner i snön och blev sittande i solen ett bra tag, underbart, det är det här jag kallar vår!!

Förr när vi hade sportlov eller påsklov så brukade vi alltid försöka åka hem till föräldrahemmet i Holmträsk. När det då var såna här underbara dagar som samlade vi ihop oss, vår familj och min farbrors familj. Vi gjorde matsäck och drog i väg med skotrar till nåt mysigt ställe där vi kunde tillbringa dagen. En del pimplade och en del låg bara o jäste i solen. Och en del tog hand om in filmning, tack Britt.

image135

image136
I bland kunde man ju faktiskt också låta barnen köra lite skoter

image137

För det mesta var det dock min älskade pappa som tog sig an att skjuts ungarna på skoter, tror det var ett lika stort nöje för honom som det var för ungarna..

image138

Mina barn åkte alltid till morfars när de var små och det var något längre lov. Morfar och Mormor var helt fantastiska. Mormor tog ledigt från jobbet många ggr för att kunna vara hemma med sina barnbarn. De gjorde utflykter, åkte in till Åsele på badhuset och de verkligen angagerade sig i ungarna under dess veckor. Naturligtvis blev det senare naturligt för flickorna att när morfar och mormor blev gamla att de skulle bry sig om, att det var deras tur på nåt sätt. De står varandra väldigt nära!

I bland fick de i alla fall även utnyttja sina egna ben för att ta sig någonstans tex på skidor och hade de tur fick de även med sig sin skruttiga mamma ut på skidor.
image139
Någonting annat som flickorna tyckte var roligt, var ju grottbyggen!! Speciellt när Morfars katt ville hjälpa till.

image140

Jag kommer ihåg en gång när jag var liten. Vi, Mamma, Pappa och jag (jag kunde inte varit gammal) hade varit borta under dagen och det skymde o var mörkt när vi kom hem. Då hade min Farfar tillsammans med min storebror byggt en enorm grotta på gården. Det var otroligt häftigt, för den var så stor så lilla jag kunde ju stå inne i den. Det var min Farfar det! Tyvärr har inte jag lika många minnen av honom som min syster, men det är roligt ändå med det lilla. Jag glädjer mig så i alla fall åt att mina barn kommer att ha helt underbara minnen av sina morföräldrar och Holmträsk där de också i stort har fått tillbringa så många fina lov både under vinter och under sommar.

Nu flöt jag i väg och blev lite nostalgisk här, men det är så roligt att tänka tillbaka ibland och speciellt då när man idag kan finna såna platser som jag fann ute på sjön idag

Ha en underbar helg i vår skenet!



Kommentarer
Postat av: britten

Sten hårda britten med kameran på !...hi hi jag nog blir man nostalgisk å vilka fina minnen vi har och våran älskade pappsen sen...nu börjar jag nog gråta lite

2008-03-07 @ 18:15:58
Postat av: Margaretha

Så fint det ser ut med all snön.Här har vi inte haft mycket av den varan i år minsann.Tråkigt!!
Kram
Margaretha

2008-03-07 @ 21:35:20
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: P

Oh..en sån snöhydda får man väl aldrig uppleva igen...kommer ihåg när man var liten så jag o min bror byggde en igloo med snöbänkar i som man kunde sitta i,.men det var då det..må gott,=)

2008-03-07 @ 23:02:00
URL: http://dentatuerademamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0