Jag ska bli en data nörd!!!

Har suttit hela dagen nu o tillverkat en bildshow med musik, musiken skulle bli en nostalgi tripp för mig och min syster.
Först tog det en evighet innan jag äntligen hittade musiken. sen gick det inte att få över den till youtube, fel filformat. Då plockade jag in den till windows movie maker och hittade på en egen grej. Tänkte att därifrån kan jag sedan få in den till youtube för att publicera den på min blogg. Nu har jag alltså suttit hela dagen med detta och har fortfarande inte fått det att fungera.
Nu ger jag upp!! Måste hitta en annan lösning. Ska sova på saken.

Skjutsade in Sara till bussen i Ullånger, eller hon körde själv halva vägen, hon är så duktig. Nu har vi bestämt att när hon kommer från Egypten ska hon börja köra på körskolan. I dag fick hon försöka sig på att backa också, det är ju en liten bökig grej första gången men det gick jätte bra.

Nu ska jag lägga mig o kram kudden och se om man kan drömma om hur jag ska göra med musiken och bildspelet.

Natti natt

Kommentarer
Postat av: maria

http://www.microsoft.com/sverige/products/windows/photostory/

Här får du en länk där du kan ladda hem photostory för windows. Det är så enkelt att göra bildspel med musik där så t.o.m JAG klarar av det!!!!

Ha en bra dag Cilla!!!

2008-03-26 @ 09:03:34
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Lillemor

jaha fel fil format e inte roligt. ibland kan det gå att bara så enkelt som att klicka "spara som".. och ändra filformatet under där du skriver vad den ska heta. typ det står skiv filens namn och så står det att den är i bmp..
då klickar du så du får upp en rulllist där och kanske kan trycka in .avi istället..det KAN gå ibland. jag vet ju inte hur det ser ut. men prova.-

2008-03-26 @ 09:25:40
Postat av: Margaretha

Herregud vad jag blir avundsjuk.....jag e verkligen helt kass på "filformat" och sånt där ;o)
Lycka till med "nörderiet".
Kram
Margaretha

2008-03-26 @ 13:11:49
URL: http://catfriend.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0