Författare, hmmm....

Njae jag tror just nu att många av mina blogg vänner överdriver en smula. Inte kan väl jag skriva en bok?? Fast kanske man skulle kolla hur saker o ting fungerar....

Idag lyser solen över Bönhamn, lite kyligt är det dock fortfarande och snön ligger kvar. Ska det behöva va så här? Jag som började få vårkänslor och helt plötsligt så kommer det då snö.... o så ligger den kvar?? Den har ju inte velat ligga kvar på hela vintern, varför måste den då ligga kvar nu när jag vill ha vår?

I lördags var vi till Sundsvall. Det blev väl inte så mycket shoppande (måste ju hålla i min plånbok) Men vi kom i alla fall hem med vårt vitrinskåp, nu fattas det bara ett till så...Handlade för övrigt bara en massa små saker på IKEA.

När jag o Bosse är ute o åker så MÅSTE vi bara stanna på de loppisar vi dyker på. I Timrå finns Eriks Hjälpen o där brukar vi alltid gå in. I lördags hittade jag en fönster lampa för 25 kr. Jag har länge varit på jakt efter en som ska passa i mitt fönster vid diskbänken.
Många ggr är det ju så att det man köper på loppisar kanske inte passar in direkt, men man måste ju då kunna se hur man kan förändra saken för att få den att passa in. Den här lampan ska genomgå en make over o ni ska få se hur fin den kan bli.  Vitrinet är uppsatt och alla glasen är på plats men även det ska vi ändra på lite så bilder ska ni få se sen.

I går söndag var det här kallt o blåsigt. En liten promenad blev det dock, men jag kände mig bara frusen i går o låg mest under filten o läste, skönt med sådana dagar också.

I morgon blir det jobb så jag åker in till Sara i kväll, få se om jag för med mig henne hit till Bönhamn då i morgon kväll. Hon har ju sportlov och det verkar som om alla hennes kompisar åkt i väg bort. Hon har ju en väntande semester resa så jag har känslan av att unga fröken inte vill slösa pengar just nu. Alla hennes pengar sparas för att upphandlas i Egypten tror jag, smart!

Nu väntar mina små vänner på matte,det är dax för dagens promenad!!

Kommentarer
Postat av: Lillemor

jo självklart. det behöver ju inte vara hemmingway helel.r en bok om bönhamn e vad vi alla behöver. vi alla här kan ju börja med att köpa varsitt ex så du får ihop till häftningen i alal fall. du e duktig. kram!!!
och självklart äter man stekt korv ihoprullad i pannkaka. det är en delikatess hihi. testa om du törs. men kom ihåg, mild korv. typ lithells...
kram

2008-03-03 @ 11:53:00
Postat av: Inger

Ja, det är kul att gå på loppis, men lätt att man förköper sig.. sen blir det liggandes..
Skönt under filten, det behöver man ibland..
kram

2008-03-03 @ 14:31:16
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Millapilla

hej ! Skulle vilja be dig om en tjänst om du kan! Mopsen syns i Arsnäs..nånting. mest på nätterna och är förvirrad och i dåligt skick om du har nåt folk där i dina trakter som kan försöka locka in han med gotter.Han har blivit skygg... kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0