Dagen förflyter

utan att jag får nåt gjort i vanlig ordning. Inte förrän kl var över tre kom jag i väg på min promenad. Då hade mitt sällskap för länge sedan tröttnat och lagt sig i var sin fåtölj och somnat gott. Väl iväg och endast kommit ner till Skomakar Antons, så kom bokbussen! Shit, det hade jag totalt glömt bort och jag som hade böcker hemma att lämna tillbaka, det var bara att lubba hem o hämta böckerna.

Smulan och Limpar tittade lite förvånat och såg ut som om dom tänkte " att det här var minsann den kortaste promenaden i världshistorian". Lämnade tillbaka böckerna men struntade i att låna nåt nytt (vet att Sofie kommer nog snart hem o hon har böcker som jag inte läst.) Gjorde ett nytt försök och mötte upp Limpar och Smulan på samma ställe där jag lämnat dom.

Jag jagar febrilt efter vårkänslor och vårtecken, men de lyser med sin frånvaro. Här är det värsta vintern kan jag säga, titta själv.

image129

image130

image131

image132
Det där lilla vita man kan skymta, långt bort i horisonten det visar att det även är snö på ulvön!!

Kolla här verkar Limpar vilja säga, "titta va modig jag är, en riktig fiske bys katt". Han som alltid varit så rädd för allt en riktig fegis, som alltid sprungit efter matte om det varit nåt farligt på gång, han blir tuffare o tuffare, nu vågar han sig tom längst ut på bryggan, inte illa
image133

Väl hemma igen, då börjar det helt plötsligt att hagla?? Jamen vad är det frågan om, är det vår eller är det vinter??

Nu börjar det luta åt matlagning, middags tid. Idag tänker jag bjuda på nåt riktigt kulinariskt...stuvade makaroner och korv. Korv är ju som bekant en underskattad maträtt.
Tänkte åka in till Sara redan i kväll eftersom jag ska jobba i morgon, men jag känner mig så lat så jag hoppar det, åker i morgon bitti direkt till jobbet istället, sen hoppas jag på att hon följer med mig hem ett par dar, det är ju trots allt sportlov o då ska man väl va på landet?

Återkommer!!

Kommentarer
Postat av: Millapilla

HEJ! MOPSEN HILDING ÄR FUNNEN O PÅ VÄG TILL VETRINÄR! TACK FÖR DIN HJÄLP! ÅH ÄR SÅ GLAD .KRAM

Postat av: Mia

Näää, jag förstår mig inte heller på vädret...aprilväder i mars...;-) Men snart kommer våren på riktigt!

2008-03-03 @ 18:31:10
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Margaretha

En sån bjässe till katt,,,åtta kilo!
Då förstår jag att det låter när han kommer trippande...hihihi eller när dom hoppar ner från ett bord....duns!!!
Vad fint det ser ut där du bor även om snön ligger kvar....fridfullt.
Kram
Margaretha

2008-03-03 @ 19:02:52
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Cissi

Ja här har vi ingen snö men det är kallt just nu. Men solen har visat sig i två dagar och det är så skönt!

2008-03-03 @ 20:36:23
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Nilla

Hej
Nej man blir förvirrad man vet inte riktigt vart man ska börja.jag tror ju inte att det räcker att enskilda hushåll tänker på det utan det måste komma först och främst världens industrier som spyr ut en hel del...ja ja må så gott

2008-03-03 @ 20:40:25
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: maria

Stuvade makaroner....guuuud vad gott!!!! Det brukar vi lyxa till oss med på våra ensamma söndagsmiddagar!!!!

Och våren...den är här hos mig Cilla! Ta sportlov du också och kom hit. Ta med Sofie, Limpar och Smulan!!!

På tal om det....vi kan väl inte bara komma till dig och våldgästa heller!!!!! Du har ju inte bjudit oss till Bönhamn....det är ju vi som bjudit oss själva..hahahaha....då kan man inte bara flytta in hos folk så där fattar du väl.....gulliga Cilla!!!

2008-03-04 @ 04:05:43
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: maria

hahahaha..ok! Vi kommer!!! Och du kan lämna husvagnen hemma för ni bor hos oss såklart!!!

2008-03-04 @ 08:28:24
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Kerstin

Mums stuvade makaroner! Bilderna är vackra som vanligt och mycket tilltalande, trist bara med snön nu när man vill ha vår! Här lyser solen idag igen - och det är verkligen ett mirakel! Borås brukar inte va så givmild med torrt väder, regnar för det mesta här tycker jag! Hoppas ingen infödd läser det, de brukar bli så tjuriga vid såna kommentarer från oss utsocknes,hahaha! Hoppas din dag blir bra! Kramar/Kerstin

2008-03-04 @ 10:52:03
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Inger

Ja men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge, heter det ju..
Ja det är trist, vi vill ha vår nu..
Men väger katten 8 kg alltså, hihi, vad matar du honom med..
Och du, det är bra att vara lite lat ibland, Det behöver vi alla.. Hämta kraft,,

Ha en bra dag!!
Kram

2008-03-04 @ 12:25:10
URL: http://IngerEmksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0