Utmaningen

Jag blev utmanad av Syrran att läsa den bok som låg närmast mig. Jag skulle läsa sid 122 rad 6 tom 8 så här blev det.

Hon såg sig om. Kyrkogården var fortfarande helt folktom.Marnäs vita kyrka höjde sig ett femtital meter bort, men porten hade varit låst när Julia dragit i den och ingenting rörde sig inom de smala vita kyrkofönstren.

Texten kommer i från Skumtimmen skriven av Johan Theorin. En mycket bra bok som jag läste en natt från pärm till pärm. Gav Sofie den att läsa förra helgen när hon var här och hon kunde inte heller släppa den förrän den var klar. Såna böcker gillar jag.

Jag skickar utmaningen vidare till Lillemor, Inger och Margaretha (catfriend)

Kommentarer
Postat av: britten

Va kul att du kommit igång med att läsa......

2008-06-02 @ 11:24:57
Postat av: lillemor

jag har redan gjort..såg ut så här--

sidan 122'rad 6-8:denna tropiska ormbunksväxt kan växa såväl på marken som epifyt, namnet är en sammansättning av grekiskans nephros =njure och lepis =fjäll..

ur "krukväxter och balkongblommor" om blomman spjutbräken

2008-06-02 @ 19:50:12
Postat av: soffie

roligt att läsa.Jag plöjer igenom böcker på löpande band och blir arg på mig själv när jag ej kan sluta,man blir ju ganska trött när man ska upp och jobba nästa dag.

:O)

2008-06-02 @ 21:44:41
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: maria

Vad roligt att läsa om din spådom! Ibland blir man lite fundersam om det är sant att en del kan se sådant, men detta var ju verkligen mitt i prick!!!



Jag fuskar lite med tarot-kort, just for fun!



2008-06-02 @ 23:05:14
URL: http://nightviolet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0