Regntunga skyar

Det har regnat hela dagen idag. Tänk så skönt det faktiskt är, vi behöver verkligen det våta nu. Men jag blir ju så himla trött av detta väder, går bara omkring o gäspar hela tiden.

Har i allafall fått lite gjort inne. Har ju liksom inte tid att vara inne när det är fint väder ute så allting förfaller. Tog äntligen itu med Saras gardiner de är inte klara men nästan. Måste nog åka in till Ullånger i morgon och köpa lite persiennsnören och öglor.

Tänkte ta mig en promenad men anfallet gick över så nåt sånt själavårdande blev det inte heller idag.

Fick ett vredesutbrott tidigare efter ett samtal med A-kassan. Nu ska det alltså inte löna sig längre att jobba deltid. De har from 7 april ändrat reglerna. Det är väl också lite märkligt att staten kan minsann backa tillbaka och bestämma att det är ska gälla från ett annat datum längre tillbaka i tiden??

Nu har dom gjort som så att om jag går ut o jobbar 7 timmar på tisdag och sedan inte har något mera jobb den veckan så får jag inte stämpla de resterande dagarna den veckan. Jag får bara stämpla hela veckor! Har ni hört så dumt? Och sedan har man bara 75 dagar att stämpla om man bara har behovsanställning eller deltidsanställning.  Jag drar slutsatsen att det ska vara bättre att vara helt arbetslös.

Jag räknade ut att from 7 april har jag alltså förlorat över 4 000 kr tack vara att jag varit ute o jobbat. Har ju tyckt att det blivit sämre med pengar men samtidigt  har jag ju kört mera bil. Men när jag gick tillbaka och började kolla och räkna så kom jag fram till den summan. De har dragit bort dagarna från veckorna jag stämplat arbete. Gissa om det svider kan jag säga. Inte konstigt man börjar känna sig omotiverad att jobba.

Jag har alltid skickat in mina kort var 14:e dag men hädanefter blir det bara ett skick i månaden. Då kan jag ju med almanackans hjälp se till att förhindra att så många dagar försvinner.
Han, den där Reinfeldt har förmodligen skitit i det blå skåpet nu. Han borde lära sig att det är fult att sparka på dom som redan ligger!!

Nåja nu ska jag i allafall umgås med min Bo, han är mycket bättre än Reinfeldt

Kommentarer
Postat av: soffie

va bra att du fått saker gjorda,det blir lätt så när vädret är fint att man hoppar över allt man måste.

HEJA SVERIGE!!!!

2008-06-10 @ 20:45:12
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja det är ett konstigt system de har på F-kassan..

Jag lider med alla som måste vara knutna till kassan.. De skjuter på de som redan ligger, hur ska de orka bli friska och ta tag i sin livssituation..

Man blir ju sjukare bara av alla dessa regler..

Och sedan denna oro, ska jag orka, eller vad händer..

Nu något positivt.. Sverige vann 2-0 yes härligt.

Ha det så bra du kan Cilla,, det är skönt att få bli lite ilsk ibland.. lätta på trycket, du vet.

Kramen till Bönhamn,,

2008-06-10 @ 22:47:04
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är helt sjukt Cilla! Vem gynnar detta nya system? Inte de sjuka eller arbetslösa i alla fall.

Du har nog förlorat mer än 4000:- på dessa månader om du lägger till bensinkostnaden och andra utgifter för att kunna jobba!



Du vet väl att du kan neka jobb om du förlorar mer än...? ...jag TROR det var mer än 15% av normalinkomsten. Men du, kolla upp det noga först!!!

Det känns ju inte helt rätt det heller för man ska väl jobba det man kan....men man ska ta mig tusan inte förlora på det i alla fall.

Numera verkar det inte räcka med att inte bara förlora på att jobba...nä, man ska räkna ut om man har RÅD att jobba!

Det är ju så sjukt som det bara kan bli!!!!





Ha det bra....och stå på dig mot alla dumma regler!!!

2008-06-11 @ 04:47:04
URL: http://nightviolet.blogg.se/
Postat av: Mia

Kan inte säga annat än: IDIOTISKT!!! :-(

2008-06-12 @ 16:53:51
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0