I m blessed

Så känns det i alla fall. I går kom en kvinna som bor i byn med en hel balja med Krasse! Jag älskar krasse, tycker de är så fina. Tyvärr har ju jag inte haft någon större lycka med mina frön denna vår så gissa om det var välkommet


Har satt över dom i dag till min stora gamla mjölkhämtare som kommer i från gården där uppe i Åsele. Det kommer att bli så fint, stort tack Anna-Greta.
Så i morse ringde min svägerska och talade om att jag hade en låda med tagetes plantor bredvid dörren i källaren. Tusen tack Agneta, de gör sig så bra hos mig!!

Va det är ju helt otroligt, jag känner mig mycket välsignad som får ha det på det viset.
Sen kan man ju undra vilken trädgårdsmänniska jag egentligen är. Jag har en jätte fin Astilbe som växer i en rabatt och redan tidigt i våras såg jag att det växte en annan planta i min Astilbe men jag ville inte göra nåt då för jag visste inte vilken planta det var. Nu har båda blivit så pass stora så jag tyckte det var dax att göra nåt åt eländet. Stack in handen för att sära lite på blommorna och det sved till ordentligt på min hand! Det var ingen blom planta, det var en brännässla!! Vad är man då för trädgårdsmästare som inte ser skillnad på en brännässla och en blomma??


I övrigt har dagen varit lugn. Var till Nordingrå med lilla Mitchi, den går bra nu. Peppar peppar. Så bra i allafall att jag tyckte hon förtjänade en ordentlig städning när jag kom hem, nu är hon frächare och snyggare än på mycket, mycket länge.

Mitt mörkläggningstyg har kommit så nu ska det sys gardiner till Saras lägenhet så man kan sova ordentligt när man är där. Det lutar åt att det blir hissgardiner, det måste ju vara lätt annars kommer hon aldrig att dra upp gardinerna, man känner ju sina löss på gången...

Men nu tror jag faktiskt att det blir en sväng i soffan framför tv:n om det finns nåt annat än fotboll att titta på??

Kommentarer
Postat av: Millapilla

Åh det värmer i hjärtat när man får blommor så. Haha ja jag har oxå ibland sparat ogräs...för jag vet inte vad det är och så vissa ogräs är fina. Men aj för brännnässlor! Ha en bra dag.

Postat av: Maria

Ja du har då haft en allt annat än lugn helg! visst är det rörande att gå ¨på studentexamen. Man ser de små tultande liven som helt plötsligt blivit stora vuxna människor!!!



Vilken tur du har som får blommor från höger och vänster! Det skulle jag också behöva...jag är lika värdelös på att så och driva upp plantor som du. Inte en enda Lövkoja lyckades jag med i år!!!



Tänk om någon kunde kommma hit med en låda......



2008-06-10 @ 11:39:00
URL: http://nightviolet.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja dessa ljuvliga blomster..Jag brukar spara krassefrön år från år,. bra att sätta ut i trädgården, de sköter sig själva,,, och växer som ogräs,,

Ja nu är det fotboll för hela slanten.. spännande ikväll,, får se om jag orkar, blir så intensiv när jag ser, rädd för hjärtinfarkt du vet, hihihi

kram

2008-06-10 @ 12:10:11
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Millapilla

Hej igen! Vet inte varför det är så på min sida??? Men tack för hälsningen genom Marias sida. Jo allt är bra. Idag blåser det och det har varit såååå varmt! Jag har inte bloggat på 1,5 månad...men det kommer! KRAM

Postat av: Cissi

Ljuvliga blommor, de är härligt att få.

Krasse gillar jag också, speciellt de i blandande färger.



Du och jag verkar vara rätt lika när det gäller trädgårdsmästeriet. :o)

Men man lär väl sig så småningom.

När vi köpte huset -99 anlade jag några rabatter men efter några år lade jag igen dem igen, jag har nämligen inte så gröna fingrar.

Köpte mig en väldigt bra bok istället, den heter "Trädgård i kruka". Det var något för mig! :o)

2008-06-10 @ 19:31:17
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Ja, du är då en bra mycket bättre trädgårdsmästare än mig! Jag hade nog ryckt bort både blomma och brännässla..!



Kram E

2008-06-10 @ 20:36:23
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0