Högsommar?

Ja det är nästan så man kan tro att det blivit högsommar redan. Värmen är underbar. I kväll när kl var 1800 visade mätaren på nästan 25 grader!! Jag som är ett riktigt värme freak njuter ju för fulla muggar.

Här har det varit kanotens dag idag. Det har varit fullt med kanoter överallt

De fick verkligen ett underbart väder för såna aktiviteter. Själv har jag faktiskt inte orkat göra varken det ena eller det andra i värmen utan bara latat mig konstant.
Bosse och hans bror satte nät i går kväll så de stack i väg tidigt i morse för att hämta upp dom. Sik och strömming blev fångsten, och jag hoppas naturligtvis på rökt sik till midsommar.

I går var det lika fint väder som idag. Bosse mekade ju bil under tiden som jag jobbade och nu mina vänner, är min Mitchi parkerad på gården här hemma, det känns ju otroligt bra kan jag säga.
Jag fick ju fullt upp i går när vi kom hem, berättade ju att jag skulle besöka plant marknaden efter jobbet. Tyvärr tycker jag inte att utbudet var lika mycket och lika roligt som tidigare år, men jag lyckades hitta 17 plantor som jag fick med mig hem.

klematis, klätter hjärtan, lejongap och mycket mera olika sorter. En planta stog det bara överraskning på, ingenting om färg, strl eller namn. Naturligtvis måste jag bara kolla vad det var får väl hoppas att det är nåt riktigt fint. Spännande.

Efter maten i kväll tog vi en promenad upp i berget jag, Bosse och naturligtvis våra små svansar Limpar och Smulan. Det mörknade och började friska på riktigt ordentligt där uppe och nu regnar det ett stilla sommar regn. Känns riktigt skönt och framför allt så behöver jorden lite väta, det är fruktansvärt torrt.
Nu är det snart bara en säng och en god bok som hägrar jag hoppas på lika fint väder i morgon för då ska det rensas ogräs. Konstiga hobby aktiviteter man har eller hur?

Kommentarer
Postat av: Inger

Det lät som en härlig prommis..kul med lite växter, ännu roligare när de börjar blomma.. regn, nej inte här. Men det är ju lite olika i olika län... men det kommer nog hit, och som du säger, vi behöver ju regnet oxå, för våra små plantor. Det blir ju friskre efter ett härligt sommarregn, bara det inte störtregnar, då kan det förstör istället..

Ha en härlig dag imorgon när du gör din hobby, hihi, kul

kram



2008-06-02 @ 00:05:15
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: lillemor

haahah...ja "hobbyaktiviteterna" vi har allihop e lite udda kanske hahha. men vad skönt att ni också har superfint väder. hoppas det håller i sig nu då. kul med överraskningsblomma!! ha en bra vekca gumman.

2008-06-02 @ 07:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0