Vinter igen??

Nja, jag vet inte om jag vill kalla det för vinter, men svänger ordentligt med vädret det gör det. Det snöar för fullt men jämför man med vintrar för ca 30 år sedan är ju det ingenting. Titta och jämför själv med bilder jag tagit nu och bilder som är tagna på tidigt 70 tal.

image23
Den här bilden tog jag i förmiddags, man ser här hur lite is har tryckts in i hamnen. På nästa bild ser ni hur det ser ut nu.

image24
Men så här såg vintern ut för ca 30 år sedan, och då förstår ni nog vad jag pratar om!!

image26
image27

Och det här tror jag visst är lille Bo!! hihi..

image28

Men nu förstår ni i alla fall  när jag pratar om Vinter! Likadant var det där uppe i Holmträsk där jag bodde när jag var liten. Där kunde man bygga snögrottor och åka pulka. Det kan man inte nu.

Men kanske kanske att vi får lite vinter nu i alla fall, vi måste hoppas på det annars tror jag det även blir en skit sommar. Jag tror det ena tar ut det andra.

Glad vinter på er.

Kommentarer
Postat av: britten

ja det är vad jag kallar en riktig norrlänsk vinter det !

bilden från isen med sparken var underbar...

2008-01-21 @ 17:03:09
Postat av: Lillemor

ja riktig vinter. vi tittad epå kort från när jag var liten och var här i åmål hos farmor och farfar.. 1.50 mete rsbö. och bortåt 3 meter i vallarna. där stog vi små.. med spark.. fan vad kul det var då!!
ser du kommentarerna??
kan du ändra bara färgen på texten vi skriver kanske så den blir starkare.röd eller nåt.synd om du inte ser oss hihi. men jag ser..ja ..jag har väl int emed at tgöra hur din sida ser ut hihihihihi

här drog det i väg en liten snöstorm också förut men blev bara en
kvart.. jag trodde faktiskt det var över..att våren skulle komma nu.men det kanske var fel?.. det har vart så blött och kladdigt länge nu att jag liksom gav upp om vinter

2008-01-21 @ 17:33:48
Postat av: Cissi

Ja jag säger bestämt att även vi här i söder hade mer vinter förr. Kommer ihåg att jag fick en snowracer i julklapp ett år och den åkte jag på i ett par år. Inte en dag om året utan det var veckor..
Det var bättre förr... :o)

2008-01-21 @ 21:37:26
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Cilla

Blir så less på detta!! Ser ju knappt på startsidan vad ni skriver i era kommentarer. Är det någon som vet hur man ändrar färg på kommentars sidan?? Har letat på designablogg.se men hittar inget som funkar

Hjälp!!!!

2008-01-21 @ 23:39:08
Postat av: Mia

Godmorron Cilla! Ja, det var bättre förr...det var i alla fall 4 årstider. Å tänk vad mycket roligt ungarna kunde ha i snön, men å andra sidan nu har dom ju så mycket andra aktiviteter. Ha en fin dag!

2008-01-22 @ 09:17:55
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Millapilla

Halloj! ja, man ser inte kommentarerna..men jag vet inte hur man gör. Fråga Lillemor..hon brukar veta! Ja du ingen sommar ingen vinter..bara regn och blåst. Ja när jag var liten hade vi alltid snö...kanske inte som ni jag är ju uppväxt i Skåne. Så vackra bilder du satt in! Otroligt vackert! ja du vi får hoppas det inte blir storm/regnkaos till helgen. Jaså din Bosse var här nere och jobbade! ja då hade han att göra. Men idag skiner solen här iallafall=) Ha en bra dag och kramar från mig

Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Du går in under design och sedan kodmallar och och välj i rullisten sedan inläggssida, tror att det kan ligga där, eller så är det i själva stilmallen du skall ändra i, testa och kolla, du behöver ju inte spara, eller så går du och väljer en ny mall bara! =)och börjar om... Bakgrunden kan du ju lägga in igen det är ju inte så svårt!
/Sus

2008-01-22 @ 12:12:12
URL: http://sus68.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0