Tystnaden belägrar sig över hamna

Tänk vad otroligt fort en helg går. Nu är det redan söndag eftermiddag och flickorna har precis åkt. Och så otroligt tyst allt blev. En otrolig tomhet breder ut sig över Sjölanders i Bönhamn.

Vi har haft en super trevlig helg i alla fall och ett underbart väder hela helgen. Solen har strålat och det har nästan känts som om vi redan var inne i mars månad.

image32

Vi har ätit och druckit gott hela helgen, sett på film och bara umgåtts, mycket trevligt.

Det är ju kul för tjejerna också att få träffas det blir ju inte så ofta längre. Sofie bor ju i Härnösand och Sara bor ju kvar i Ö-vik och båda två är ju mitt i livet så att säga. Men det syns att båda tycker att det är mysigt att få träffas så  här. En gång i tiden under många år var det ju bara vi tre. Sofie var 13 år när jag träffade Bosse, Sara var 10 och i stort sett sedan de föddes så var det ju bara vi tre, så i bland kan jag också tycka att det är skönt att få tid tillsammans bara vi tre.
Det låter kanske tokigt, och jag önskar absolut inte bort den andra halvan av vår idag stora familj, aldrig!! Men i bland tror jag man behöver få vara lite egoistisk tillsammans med sina barn. Många ggr är vi ju alla sex och ännu flera om de har sina pojkvänner med o då får man inte samma tid tillsammans.

För mig har familjen alltid varit viktigast. Jag minns hur  konstigt jag tyckte det kändes första gången  som någon av oss syskon av någon anledning inte kom hem till vårt föräldra hem när det var något speciellt. När vi blev vuxna och försvann åt var sitt håll, det var naturligt men konstigt att förlora mer o mer av den kontakt som alltid funnits.

Jag hoppas verkligen att mina barn alltid kommer att bevara och vara rädda om den kontakt de har, även om de inte pratar med varandra i telefon varje dag (som jag o min syster, men för oss har det ju inte heller alltid varit så) men man vet ju ändå vart man har varandra när det kniper.

Nåväl helgen är slut och

Kommentarer
Postat av: Inger

Låter som en trevlig helg.
Visst är det viktigt att bara få umgås med sina egna barn ibland.. Det betyder ju inte att man inte gillar de andra barnen. Men släktbanden är ju starkare.. Visst är det härligt med en syster att kunna ringa till. Som du säger, man vet var hon finns. Man kan ringa när som helst, när det kniper..
Blod är tjockare än vatten, så är det..
Men man kan få en fin relation till en väninna oxå. .Det är ju viktigt med personkemin..
Ha det skönt i det tysta huset, till nästa gång..
Och fortsätt att ha det gott på jobbet..
Kram

2008-01-27 @ 16:48:35
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Kerstin

Familjen är allt för mig,största rikedom jag har!Familjegemenskapen är så viktig och att man underhåller relationen,prioriterar, den även om många lider av tidsbrist idag.Varm kram/Kerstin

2008-01-27 @ 18:04:28
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Lillemor

hej guman.vilken mysig helg ni haft. fantastiskt skönt att ha det så. så har inte vi det. visst har jag och syrran börjat prata ,mer nu.
men bara om hemskt neutrala saker.annars går det inte. e som två magneter åt fel håll. går inte ihop och har helt olika värderingar och åsikter om allt. precis rubbet.men men kul med kontakt..ibland. hade varit roligare att ha det som ni.och som dina barn. kul att ni trivs så ihop.självklart e det trevligare när det bara e ni..annars blir det ju så mkt annat man ska ta hänsyn till och prata om.tror alla behöver vara lite "själva" ..massa kramar .vad fint det är där uppe nu.här e det konstigt nog också vitt.
kram igen hihi

2008-01-27 @ 19:33:15
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Åh så mysigt! Ja det är väl så och man måste få vara lite ego i bland! =)
/Sus

2008-01-27 @ 22:38:15
URL: http://sus68.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0