Känn lugnet.....

Vissa dagar är ju helt underbara, fast det är måndag,  kan det bero på mitt begär efter att få vara ensam ibland??

Trots feber o en snorig näsa i förmiddags så känner jag mig nu mycket mycket bättre. Så skönt med en dag där man bara kan ligga på soffan och läsa en god bok.
Jag har plöjt igenom "Rödluvan" skriven av Lindell. Den handlar om tre systrar som varit tvugna att växa upp med sin mormor, eftersom mamman varit intresserad av allt annat än de tre. En av flickorna blir som sex åring våldtagen och det gör att hon utvecklar en personlighetsklyvning som mördare, men man får inte vet vem det är av systrarna förrän mycket sent i boken. Detta gör ju att man själv leker lite detektiv..
Jag älskar böcker där jag blir hänförd direkt från början, o sen inte kan släppa boken.

Är glad att jag inte behöver åka ut på vägarna här har det nämligen regnat lite idag och just nu är det 1 minus grad så jag har en känsla av att det kommer att vara snor halt igen i morgon bitti.
Jag drömmer vidare om sommar o sol och känner lyckan över att jag faktiskt bor vid havet! Lyckliga mig!!


image35image38image39

image36image40

image37image41

Det är faktiskt bara några månader kvar tills både solen och havet är varmt och skönt igen det är vad jag ska drömma om nu

Sov ljuvligt mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Det lät som en bra bok.Har du läst fjärilen i glaskupan?Hörde en radiorecension av den och blev sugen att läsa den.

2008-01-29 @ 07:43:34
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Lillemor

ja åå .jag längtear efte rosmamren nu.. guud vad skönt. annars gillar jag vintern.men har ju int evarit nån?
jag har läst den den e bra.men klurig jhihi.. skönt du känner dig lite bättre trots förkylning mm. kram!!

2008-01-29 @ 09:04:16
Postat av: Kerstin

Underbara bilder!Ja,lyckliga du som bor vid havet!Ha en skön dag!

2008-01-29 @ 10:07:41
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Inger

Vilka fina bilder du lagt ut...
Hoppas det feber gått ner och du mår bättre..
Ha en bra dag!
Kram

2008-01-29 @ 10:55:49
URL: http://IngerEmksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0