Äntligen Fredag

Oh vilken dag! Det kan väl sägas både ur positiv och negativ synvinkel! Men min dag har nog varit både och. Masade mig upp ur sängen 0415!!! Snacka om okristlig tid! Började jobba 0500, hmväck....men morgonen flöt på och jag tycker ju fortfarande att det är himla skoj!
En av mina kollegor sa idag att "man borde bara få gå hem" men jag har svårt att förstå det resonemanget efter 2,5 år borta från arbete och kollegor. För mig är allting nytt!  Det är så himla roligt att ha någonstans att gå, att få göra ett arbete och sedan så tycker jag så mycket om alla människor som jag jobbar med.

Jag inser visserligen att när jag gick hem för 2,5 år sedan mådde inte jag speciellt bra. Hade ju min rygg att bära på och sedan var jag nog ganska mycket utbränd trots att jag inte såg det då.
Nu med facit i hand kan jag säga så, och nu kan jag även se att det betyder så mycket för en liten människa att ha ett ställe att återkomma till varje vecka. Ett ställe med arbetskompisar och nåt att göra. Det är en viktig bit i ens liv, i alla fall i mitt liv.

Var inte hemma här förrän vid 15 tiden och det enda jag klarade av då var att sova!! 2 timmar låg jag i soffan med smulan bredvid o sov. Så skönt!

Nu måste jag dock göra både Millan och Maria besvikna! Lovade se efter om det fanns nåt tips i min "Farmors praktiska råd" men tyvärr hittar jag inget! Ni får nog leva med lukt från hund spyor och hund hår och svärtan från tränset!! sorry!!!

Men det är väl egentligen pettitesser, ni har ju små älsklingar som springer omkring på fyra ben o bara avgudar er så lite får väl ni som mattar stå ut med!
I morgon ska jag försöka ge er en lite mera matnyttig blogg, men framtill dess tycker jag att ni ska ha en så ljuvlig fredagkväll som det bara går och gör ingenting som inte jag skulle ha gjort!! Njut av livet med andra ord

Kommentarer
Postat av: Cissi

Det där med hundhår kanske jag kan hjälpa till med... Vi har katt och när det är mycket hår på en stol eller så tar jag på mig ett par diskhandskar. Sådana där vanliga man kan köpa i livsmedelsaffären.
Sedan är det bara att "skrapa upp" håret.

Ha en riktigt skön helg!

2008-01-18 @ 22:16:52
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Camilla

Jamen du jag håller med dig ang arbetet! Jag skulle döö om jag inte fick gå till jobbet! Jag har varit arbetslös (ofrivilligt) två månader av mitt liv, och jag höll på att gå i bitar. Även om man har perioder när man är less, det har nog alla. Men de dagarna brukar jag försöka tänka på hur det skulle vara att inte ha ett jobb igen, och nej, det skulle inte passa mig. Däremot kan jag tycka att det är jättskönt nu att jobba deltid, då det är mycket med barn, hund och familjeliv, men det är ju en annan sak. Att få komma till jobbet och träffa andra och få uträtta någonting, det är väldigt viktigt för mig! Ha en härligt underbar helg du med!

2008-01-18 @ 23:05:42
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: maria

Jag får tacka Cissilina då!!!! Gummihandskar ska jag testa!!! Men Cilla, jag har ett annat bekymmer. Slå upp i din gamla bok och kolla hur man får ner innehållet i två resväskor i EN resväska!!!!! Jag kan verkligen inte packa!!! ALLT måste ju med....viktiga saker...hehehe...
kram och ha en trevlig helg!!!

2008-01-19 @ 04:21:25
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Inger

Ja det är nog bra om man orkar och kan, att ha ett arbete att gå till.Det är nog viktigt inte minst den sociala biten, sedan är det nog många många som går och arbetar och har ont.. Och sedan till slut så går det inte längre, utan man måste ta en paus,, och vila upp sig,.
Hoppas fredagen blev bra.
Kram

2008-01-19 @ 13:06:13
URL: http://IngerEmksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0