Veckans första dag.

Fick ett telefon samtal om att jag måste komma med vinterdäcken till min lilla Mitchi. De har satt i min databox nu och bilen startar. Äntligen!! Nu ska den alltså då besiktas och så ska det bytas vattenpump, men sen kanske.....

Det är en fruktansvärd blåst ute så min dagliga promenad med kissarna har jag hoppat över. Jag kan ju inte locka ut dom, de blåser ju i väg,är nästan så att jag själv blåser iväg ute. I går hade vi en underbar dag här. Det var varmt och solen sken, nästan som en dag i april.

Men man ska väl inte ta ut nåt i förskott, det är ju faktiskt bara februari.

Fortsatte dagen med att göra mina ramar klara som ska få göra smyckning i vår trapp till övervåningen. Blir nog bra det där.

Så ringer telefonen igen, o gissa vem? Jo Förnedringskassan....Deras läkare tycker att jag nu inte ska vara sjukskriven på halvtid längre. Jag har inte längre problem med min rygg! Inga domningar i benen, känslobortfallet är inget känslobortfall, inga kramper i benen längre på nätterna och framför allt så klara jag av att jobba 100% igen!!Bra va?
Tyvärr så känner jag ju av allting fortfarande och jag vet ju sen sista läkar besöket i Ullånger att även min läkare där vet hur det är. Han blev ju väldigt upprörd över att jag skulle vänta 3 månader bara för att få komma in på ortopeden i Sundsvall för ev operation.
Men vad gör man? Ja jag ska ju till Ullånger på onsdag för att träffa läkaren så jag får väl höra vad han tycker om alltihopa, vad annat kan jag göra?

Naturligtvis känns det som en spark i magen. Jag har ju absolut inte suttit här om jag klarat av att jobba heltid, men när jag känner hur ont jag får ibland av att jobba halvtid, hur ska jag då klara det här. Den där gnagande oron tar tag i mig och jag blir så f.bannad

Jag vet hur många som helst som går omkring hemma sjukskrivna, fast de egentligen skulle fixa hur lätt som helst att jobba, men de vill inte. Det finns många som verkligen skulle behöva jobba men som hellre sitter friska hemma och gnäller. Skicka ut såna istället för såna som verkligen är dåliga.
Men det är ju lättare att trampa på oss för våra krafter går till att hålla humöret och kroppen i sjack, vi orkar inte slåss mot överheten. Man förlorar ju ändå!

Jag får väl vara arg o gråta en skvätt nu. sen får jag väl bita ihop se till att börja jobba och sen vara tillbaka på ruta ett om ett tag igen. Så har det ju alltid varit.

Arbetsnarkoman som jag kan vara så vet ju jag att jag jobbar det jag ska, det håller ett tag men sen säger ryggen ifrån igen och om han skulle läst mina papper så skulle han också sett det. Sedan mitt första diskbråck har det alltid varit så. Jag klarar av att jobba i ett år eller två med värk men sedan går diskbråcket upp o jag är tillbaka på ruta ett..

Nä nu ska jag jobba för att bita ihop!

Kommentarer
Postat av: Lillemor

fyy faan det finns inga ord.. det är ett sjukt samhälle när man inte ens FÅR vara sjuk,.men lat och arbetskygg får man vara. har hört om folk som blivit förtidspensionerade för jobbbrist. men såna som knappt kan gå, får inte bli det. dom ska jobba dom. usch
bra att du åtminstone har en läkare som VET hur det är.. hoppas han kan hjälpa dig- skickar massa kramar ..
ska maila dig om en stund också har bara varit kaos här så jag har inte orkat svara. massakrma!!!

2008-02-25 @ 17:13:54
Postat av: Mia

Nu jagas det hejvilt hos Förnedringskassan (bra ord) verkar det som, det är ju inte klokt! Jag blir så förbannad när jag hör det och som liten människa är man totalt maktlös!
Cilla, jag har beställt fröer från Odla.nu. Beställde 9/2, det skulle ta ca 5 arbetsdagar och har inte fått dom än! Ska ge dom den här veckan, sen mejlar jag och skäller som en bandhund på dom! ;-)

2008-02-25 @ 18:24:13
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Soffie

Det är inte klokt hur F-kassan behandlar människor!
Blir så frustrerad av detta!
Man läser om dem istort sett varje dag i tidningarna om hur illa folk blir behandlade.Kan man inte gå ihop sig alla som blir så illa bemötta,fast det hjälper väl inte mot de stönläggen!
Hoppas du mår så gott du bara kan!

2008-02-25 @ 18:45:37
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Inger

Ja,det är tydligen så för många idag, vad jag har förstått. Att Försäkringsläkare skriver av
sjukskrivningen som läkaren på VC gjort..

Hörde på debatt på TV, om just ett sådant fall..
Läkaren som sjukskrivet från början bör ringa upp och säga att det är livsnödvändigt för personen att han eller hon måste få vara sjukskriven.. Den andra har ju inte träffat den sjukskrivna patienten..
det är läkaren på VC som ska kontakta den andra tycker jag.. Prata med din läkare,på VC om hon absolut tycker att det är viktigt att du är sjukskriven..
Stå På Dig - Annars Gör Någon Annan Det!

Ha en fin dag!
Kram

Fy för den lede,, de slår på en som redan ligger..
Är det Sverige 2008, man kan undra..

2008-02-25 @ 19:20:24
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Cissi

Gggrrrrr... Förnedringskassan.. Här sliter vi ut en generation i taget ska jag säga! Det måste vara lätt att vara läkare på den byrån, bara och ringa och säga att folk är friska!
Hoppas det går bra hos läkaren!
Kramar

2008-02-25 @ 19:29:17
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Nilla

Hej på dej...trist att höra hur det är uppbyggt i sverige tyvärr sant..har en vän som blev behandlade lika dant till slut så säger vännen men har du inte ens läst min journal och mina intyg..hur ska jag kunna jobba det blev det ett erkännande att de ögnar igenom journaler på en min så att de hinner inte att läsa alla detaljer betryggande va...kämpa på förstår att det känns som att dunka in huvudet i väggen skickar en kämaparkram till dej...kram kram

2008-02-26 @ 07:29:43
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: maria

Ge dig INTE Cilla!!!! Gå inte med på deras krav! Det blir ju bara du som drabbas igen!!!! Hur många gånger klarar ett diskbråck att läka...om och om igen..??

Hur utsliten kan en led bli innan det är "försent" att göra något?

Snart kanske det är så illa så att inga operationer hjälper. Riskera INTE det!!!!

Jag vann mot dem en gång...det är alltså inte omöjligt att du också gör det. Kämpa Cilla! Du kommer att få stånga dig blodig, skriva massor av överklaganden och annat. Det är inte klokt att man måste BEVISA att man är sjuk!

Cilla, ge inte upp....tänk: Nobody puts baby in a corner! (min favorit-filmreplik)

De kan inte få hålla på så här längre!

2008-02-26 @ 08:48:55
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Kerstin

Förnedringskassan, bästa uttryck jag hört! Förnedra människor är vad de gör! Vill säga att jag önskar att du orkar gå en match med dem,kämpa för dina rättigheter.Jag har förstått att det är vardagsmat nu för tiden att de slår på dem som redan ligger ner, fega kräk!Jag blir heligt f-bannad! En sån myndighet ska väl ta mig tusan hjälpa människor,istället för att stjälpa dem! Ge dig inte! Om du orkar, så kämpa till sista blodsdroppen, ge dem vad de tål!Låter helt sjukt att jag ska behöva ge dig en sån uppmaning i det läget du sitter i! Det säger någonting om hur konstigt allt blivit för de sjuka...Tänker på dig! Stor kram/Kerstin

2008-02-26 @ 09:49:14
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Millapilla

Jag skriver oxå ge dig inte mot förnedringskassan! det är du som drabbas! jag blir oxå f...bannad och arg när jag läser detta! Skönt att din bil startar iallafall! Sänder dig massor av styrkekramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0