Sol ute, sol inne, sol i hjärta och sol i sinne

Har ju inte nu skrivit på ett par  dagar, som många förstått mår jag inte så himla bra igen.  Det är ju helg och fint väder så jag försöker bita ihop. Det är så mycket man vill göra när det är helg och Bosse också är ledig.

På fredag hade vi en lugn och skön kväll vid tv:n och kommisarie Barnaby.  Pratade i telefon med min bror som är svårt sjuk, har inte pratat på jätte länge, det var så roligt och framför allt roligt att höra hur glad han blev. Det mådde jag riktigt bra utav. Ska försöka åka upp o hälsa på honom, bara jag får nån som kan följa med o köra för det orkar jag nog inte själv.
I går hade vi planerat att vid fint väder åka ut med fyrhjulingen upp i bergen. Det är så mycket som jag fortfarande vill upptäcka runt om i naturen här ute. Vi packade matsäck och klädde oss ordentligt, för det var ju ialla fall ett par minus och när man åker blir det ju lite kallare. Efter bara en halv timme upptäcker Bosse att nåt händer, det pyser ut luft från ena hjulet. Bara att åka hem igen utan att ens hunnit äta matsäcken.

Vi tog en promenad ut till hällorna istället. På väg ut mot stranden så hade det runnit vatten ifrån berget, så det var svårt att ta sig ut dit för mig som ständigt är rädd för att ramla på isen o slå upp ryggen.
image105

Smulan och Limpar följde naturligtvis i vanlig ordning med. Limpar som är lite räddare stannade när han såg all is, men lilla skruttan måste ju kolla vart matte skulle någonstans så hon följde denna gången med ända ut till vattnet.
image106
Isen har drivit in i hamnen lite grann, det är ett väldigt låg vatten igen. Per Arne försöker med sin båt att hålla hamnen is fri så att de som fiskar ska kunna ha sina båtar i vatten. Det är sånt lågvatten att näten som legat på bryggorna och som flöt i väg vid senaste hög vattnet nu spolats i land igen.
image107
image108

Vi satt länge ute i friska luften och fikade och hade det skönt. Tyvärr så lyste ju solen med sin frånvaro  så när Smulan tyckte att det var dags att gå hem packade vi ihop o gick
image109

Varm dusch och god middag och sedan en rask promenad bort till PerArnes sjöbod för att på enorm tv med sourrond ljud njuta av schlagertävling, är man nu schlagerdrottning i Bönhamn måste man ju se till att ha det bästa tänkbara.
Vad tyckte jag då? Jo jag blev jätte glad för att Carola inte gick till final direkt. De båda bröderna var kanon bra, lite tråkigt med ballader men jag gissar att nåt sånt också måste få vara med. Blir en spännande andra chans tror jag.

I dag lyser solen över Bönhamn, Bosse lagar däcket så vi får väl se om jag kan samla ihop min kropp till en ev åktur. Eftersom han nu jobbar igen som alla andra vanliga människor mån-fre så är det ju helgerna som blir utnyttjade till roliga utflykter och då får man väl bita ihop lite. Sjuk kan jag ju vara i morgon.

Kommentarer
Postat av: Mia

Finns det en restaurang där ute, jag tycker jag känner igen mig...och nånstans i närheten ligger det väl ett hus med trädgård som är öppen för allmänheten??

2008-02-17 @ 12:44:21
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Kerstin

Jag älskar dina bilder! Kissekatten sittande på berget är underbart vacker,så majestätisk på nåt vis.Sånt fint panorama över vattnet,bryggan och fiskebodarna.Det minner mig om min hembyggd som har en stor plats i mitt hjärta...Hoppas du ska få må bättre idag och ha en skön söndag! Stora kramen till dig/Kerstin

2008-02-17 @ 12:58:29
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Inger

Ja du ska nog inte gå ut på denna isen med din onda rygg. Aj om du faller.. pladask...
Häftigt med katten på bergsklippan... Kungligt..
Ha en fortsatt trevlig helg..
Kram

2008-02-17 @ 14:45:27
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej
Hoppas att du mår bättre ..men vilkla härliga kort min favorit blev isbanan över vägen ..tidlös...kissen är vacker oxå ...Må så gott

2008-02-17 @ 16:24:31
Postat av: maria

Är det lejonkungen som sitter där på berget?
Dina katter är så mysiga som följer varje litet steg du tar....min Wilma är likadan. När vi ska på promenad i skogen så låser vi in Magnus för han ska bara jäklas med Wilma, ligger i bakhåll och anfaller. De håller på som riktiga människosyskon ibland...hihihi..dessa underbara husdjur!

2008-02-18 @ 04:21:49
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Cissi

Ljuvliga bilder! Översta bilder är så fräck! Isen kan verkligen vara vacker.
Dina katter är så roliga som följer dig överallt. Vår katt är för feg för det och hon lämnar ogärna tomten.
Hoppas du mår bättre idag!
Kramar

2008-02-18 @ 07:47:23
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Millapilla

Instämmer helt med att det är helt underbara bilder så vacker natur. Hoppas du mår bättre idag.kramar

Postat av: Lillemor

hej gumman åå va droligt att du snackat med din bror. vilken grej!!!
yioppe ..mst evarit hur skönt som helst..
och din rygg aj aj aj itne bra alls. och nej kanske inte alls bita ihop?? utan kanske
ta de tfrösiktigt.. men s ajag det? hihi
ja katter e ljuvliga varelsrer. kompis e också alltid med på "promenad" nu går vi ju knappt nåt.men om vi går för "långt" utan för våran gata.. då skriker han på oss att vi måste gå
hemm.han går int elängre än tomtgränsen.. men om jag gör det måste han ju med.. för det e ju mig han sak vara med.. dyyygnet runt.. knasboll
va dfint det är där uippe .helt otroligt

2008-02-18 @ 10:16:16
Postat av: linn

Sånt paradis!! Var på kartan ligger detta? Helt underbar natur! Solen skiner visserligen in på mig, genom köksfönstret, här i Kalmar, men med travarna av böcker som täcker köksbordet inför den stora tentan så kan jag inte annat än längta efter en sådan plats som du befinner dig på!! 40-tals villa t o m, oooh så charmigt! har du bilder på den även i bloggen?

2008-02-18 @ 13:18:11
URL: http://www.linnjison.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0