Nostalgi funderingar..



image66

För 18 år sedan befann jag mig på Löwenströmska sjukhuset i Upplands Väsby. Jag vankade av och an och väntade på att vattnet skulle gå någon endaste gång.

Det var storm ute och Nelson mandela skulle precis friges, och den första hjärt och lung transplantationen gjordes i Sverige.
När jag skulle åka in var det fullt på Karolinska så det fick bli Löwenströmska istället. Tack o lov för det kan jag säga idag för det var så himla fint där. Personalen var guld och hela förlossningen blev så fin.
Tack vare sackosäckar, lustgas och så småningom förlossningsstol, helt kanon!!

Strax efter 24 alltså den 6:e februari föddes min älskade lilla Sara. Det känns så länge sedan och jag har så svårt för att förstå att hon verkligen blivit så gammal.

Hon är i mycket så lik mig min dotter, lika upproriskt/rebellisk som jag var i hennes ålder, lika slarvig men ändå så himla go.
På utsidan lite hårt utseénde men innerst inne en väldigt mjuk och go tjej.

I morgon är det hennes stora dag och den ska vi fira riktigt ordentligt och på fredag ska hon fira igen med sina kompisar. Då ska hon ju äntligen få gå på Plattinom (entre 18 år)
Vem kommer inte ihåg när man äntligen fick gå på såna ställen själv??

Dagen efter fick Sofie följa med moster Britt på jobbet, (Britt och jag jobbade tillsammans på den tiden) Där hade en av våra arb.kamrater frågat lilla Sofie vad lilla syster skulle heta. Sofie svarade käckt att "hon ska heta Sven", så hade ju Sara blivit kallad under de 9 månader i magen.
Jag var så säker på att det var en kille för graviditeterna var så olika. Under Saras första år så var hon också många ggr väldigt pojkaktig, både i sin gång och i sitt sätt.
Tur var det väl att hon hade sitt långa lockiga hår och sina klänningar, där uppstod det inget missförstånd ialla fall.

Grattis min älskade lilla dununge!!

Kommentarer
Postat av: Inger

Ja, visst går det fort. Helt plötsligt är barnen stora.. Vi ser ju på ungarna att vi blir gamla..
Men man skulle ju inte vilja ha dem små jämt., Så det är bara att hänga med. Sedan kommer barnbarnen och de njuter man mera av.. Inte samma ansvar. Men man oroar sig lika mycket.. Tur man inte har dem hos sig jämt..
Ha ett fint kalas. Hälsa Sara
Kram

2008-02-05 @ 22:26:30
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Ja jag minns också hur det var för 18 år sedan fast 1989 i sept då jag fick mitt första barn! Hon har legat i magsjuka nu i 2 dagar men har äntligen i dag fått äta. Hon sa till mig i går mamma kan du inte göra som när jag var liten och sjuk! De små gullungarna man har! mamma är alltid mamma! Hehehhehe...

Ja ang kotorna så skall ja ta och bege mig till Kramfors och till Anki! Har varit hos henne en gång tidigare! =(
/Sus

2008-02-05 @ 23:04:41
URL: http://sus68.blogg.se
Postat av: Nilla

Ja det går alldeles för fort .Min äldsta fyllde 14 i söndags.Han föddes oxå på löwet.Håller med dej de hade jättebra personal...Hoppas att hon får en bra dag och hoppas att du får en bra dag Må så gott

2008-02-06 @ 08:49:17
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Mia

Ja, usch vad tiden går fort, och ändå är det bara barnen som blir äldre, sällan föräldrarna (i alla fall inte jag) ;-)

2008-02-06 @ 18:04:18
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0