Jag sa ju att det blir vår!

Vi har haft en underbar dag idag. Det är länge sedan jag varit ute så mycket som idag, jätte härligt. Solen har värmt med sina underbara strålar hela dagen.
Först tog jag och kissarna en promenad runt byn.
image80
Ända ut på piren, där kom herr och fru svan och hälsade på
image81

Till och med Smulan ville gärna hälsa på svanarna, men den mindre svanen fräste ifrån lite och smulan blev väldigt häpen.
image82

Vi avslutade promenaden och gick raskt hem. Smulan och även Limpar har aldrig varit med tidigare ända ut på piren så det var lite kul tycker jag att de blivit så modiga men det beror kanske på att jag inte kan ta ett steg snart utan att i alla fall hon ska vara med.

Sedan tog Bosse och jag med oss fika på fyrhjulingen och drog iväg. Går det inte att köra skoter får man väl ta det man har för att komma ut i naturen. Vi åkte på gamla hästvägar upp genom berg och dalar. Först ner till Mjövika
image83
image84
Tänk att bo så här på somrarna, precis vid en liten sjö och ändå havet bara ca 50 meter nedanför
image85
image86
Dessa bilder är tagna från Totte Magnussons och prinssensan Christinas ställe, vilken utsikt va? I den här lilla byn Näsviken, där bor det en gammal man ca 70 år i en liten stuga utan toalett, året runt förrutom en månad på vintern när han är i Thailand.
Här ännu längre upp hittade vi detta charmiga lilla häbre
image87

Kolla in sängarna som är fast byggda i väggen
image88

Ja nu förstår ni vilken underbar dag vi haft! Nu ska vi gratinera fläskkotletter i ost sås och lite rött vin till att dricka det blir en bra början på helgen. Jag hoppas på samma väder i morgon så vi kan göra fler äventyr

Trevlig helg alla!  

Kommentarer
Postat av: britten

jaha ! å varför har man aldrig visat syster detta då..Nähä! det kanske bara är förbehållet turister från Kil och Åmål då eller..

2008-02-08 @ 18:42:57
Postat av: Cissi

Låter som om ni har haft en underbar dag! Ljuvliga bilder.
Kramar och ha en riktigt skön helg!

2008-02-08 @ 18:43:16
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: plo

Vilka fina foton!!

2008-02-08 @ 18:47:49
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Lillemor

hahahha jajamen såna långväga celebra gäster förtjänar vacker utsikt hahahaha
ååvad fint cilla. vilken dag. här har det varit pissdag både i väder och kropp.men hörde ju fåglarna .. så det komemr väl
kram.!! ha en bra helg

2008-02-08 @ 20:21:06
Postat av: Mia

Vilka omgivningar ni har, helt fantastiskt!

2008-02-08 @ 21:01:40
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Men gud så fina bilder du tagit!

Jag gillar verkligen Bönhamn! =)
God natt /Sus

2008-02-08 @ 23:13:31
URL: http://sus68.blogg.se
Postat av: maria

Måste vi vänta ända till sommaren innan vi får komma???
Du bor så fint Cilla. Så fint så att det duger åt en prinsessa t.o.m.

För husfridens skull så måste vi nog plocka upp sur-britt och ta med henne när vi kommer...hihi!

2008-02-09 @ 06:31:53
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Millapilla

Oh, vad vackra bilder! Ni bor så fint! Jisses det här var ögongodis! Ha en underbar lördag.kram

Postat av: Kerstin

Dina bilder gör mig helt euforisk! Detta är ju verkligen paradiset på jorden! Vilken underbart vacker plats du bor på, rena drömläget måste jag säga! Önskar dig en fortsatt skön helg!

2008-02-09 @ 14:47:43
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Nilla

Vad underbart det är där du bor vilken natur...jag blir avis..må så gott..P.s klart jag dansade...fniss

2008-02-09 @ 23:11:52
URL: http://fnilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0